دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

دانشمندان بریتانیایی با استفاده از علوم ریاضیات، جرم‌شناسی و جغرافیا از هویت پنهان بنکسی، مشهورترین هنرمند عرصه نقاشی خیابانی پرده برداشتند و نام او را معرفی کردند.

کشف هویت مشهورترین نقاش خیابانی

به گزارش همشهري، يافته‌هاي تازه پژوهشگران دانشگاه كويين‌مري لندن در واقع مهر تأييدي است بر گزارش خبرنگاران روزنامه ديلي‌ميل كه سال 2008 گفته بودند بنكسي كسي نيست جز رابين گانينگهم. گرچه هنوز هم هويت رسمي او از سوي هيچ‌كس تأييد نشده اما بسياري از مردم بريتانيا و ديگر نقاط دنيا بنكسي را يك چهره سرشناس مي‌دانند. نقاشي‌هاي خياباني او هم با مضامين عمدتا سياسي و اجتماعي در سراسر انگليس پراكنده شده است.

نتايج پژوهش‌هاي محققان براي پي‌بردن به هويت واقعي بنكسي در نشريه علوم ويژه منتشر و در بخشي از آن به روش مكان‌يابي نقاشي‌ها، به‌ويژه در لندن و بريستول استناد شده است. به اين ترتيب، هويت ساكنان نزديك‌ترين خانه‌ها به محل خلق نقاشي‌ها مورد بررسي قرار گرفته و در پايان تنها يك نام به‌دست آمده است. تمام اين بررسي‌ها نشان مي‌دهد فقط يك نفر مي‌توانسته با نام بنكسي دست به خلق نقاشي‌هاي خياباني بزند و آن فرد رابين گانينگهم است.

استيو لوكامبر يكي از اعضاي گروه تحقيق دانشگاه كويين‌مري درباره نتايج اين پژوهش به بي‌بي‌سي گفت: «حتي بدون تحقيق‌هاي ما هم من شگفت‌زده مي‌شوم اگر بنكسي همان گانينگهم نباشد؛ گرچه بررسي‌ها صرفا در تأييد يافته‌هاي پيشين و پرده‌برداري از يك راز قديمي است.» گفته مي‌شود گروه وكلاي بنكسي با اعضاي گروه تحقيق تماس گرفته و خواستار وقف اعلام نتايج شده بودند.بنكسي سال2005 با سفر به سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، چندنقاشي روي ديوار حائل نوار غزه كشيد. او دستي هم در نياي فيلمسازي دارد و سال 2011با كارگرداني فيلم «از طريق فروشگاه خارج شو» نامزد دريافت اسكار بهترين مستند شد. بسياري منتظر بودند با حضور بنكسي در سالن محل برگزاري مراسم اسكار او را شناسايي كنند كه اين اتفاق نيفتاد. بسياري از نقاشي‌هاي اين چهره سرشناس در حراجي‌هاي معتبر دنيا به قيمت‌هاي گزاف فروخته شده است.

کد خبر 327420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha