یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری روز یکشنبه اعلام کردند که ساکنان شهر رقه مرکز استقرار گروهک تروریستی داعش در شمال شرق سوریه علیه داعشی‌ها شورش کرده‌اند.

شورش مردم رقه سوریه علیه داعشی ها

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع خبری از درگیری سنگین در رقه سوریه بین گروه هایی از ساکنان این استان و عناصر تروریستی - تکفیری داعش خبر می دهند.

در جریان این درگیری ها، «ابوعلی التونسی» سرکرده داعش و محافظان وی کشته شده اند.

منابع نزدیک به عشایر شهر رقه به پایگاه خبری «رای الیوم» گفته اند که درگیری ها در منطقه «الرمیله» و «الدرعیه» و پل رقه جریان دارد.

از سوی دیگر نیز درگیری بین ساکنان مناطق رقه و عناصر داعش به مناطق «العجیلی» و «البکری» و «الفردوس» رسیده و منجر به وحشت و نگرانی ساکنان این مناطق شده است.

این تحولات در سوریه، همزمان با این صورت می گیرد که آمریکا اعلام کرد که امروز عملیات آزادسازی موصل مرکز تروریست های داعش در عراق آغاز شده است.

از سوی دیگر، منابع خبری روز شنبه از کشته شدن «عمرو العباسی» سرکرده داعش در حملات آمریکایی ها در حومه شهر حمص در مرکز سوریه خبر دادند.

العباسی یکی از سرکردگان مطرح گروه تروریستی داعش به شمار می رفت که آمریکا، وی را متهم کرده بود که روزنامه نگاران غربی را ربوده و روزنامه نگار آمریکا و یک فعال انگلیسی را نیز اعدام کرده است.

با آغاز بحران سوریه، داعشی ها وارد این کشور شدند. این گروه تروریستی تکفیری با کمک برخی از کشورهای منطقه و کمک های مالی و نظامی این کشورها، به سرعت بخش هایی از شمال شرقی سوریه را تصرف کرده و شهر رقه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند و جنایت های زیادی در حق مردم این منطقه از جمله سربریدن افراد ، تجاوز و غارت مرتکب شدند.

کد خبر 327368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha