همشهری آنلاین: سخنگوی دستگاه قضایی گفت: در رابطه با اینکه آقای رئیسی به عنوان تولیت ‌آستان قدس رضوی تعیین شوند، صحبت جدی شده است.

رییسی

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قبل از انتخابات ویدئویی از رئیس دولت اصلاحات در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن ویدئو مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کرده بود. پس از آن دو تن از نمایندگان مجلس درخواست رفع ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات را داشتند. آیا در رابطه با این موضوع قوه قضائیه تصمیمی گرفته است یا خیر،‌ گفت: فعلا در این باره تصمیمی گرفته نشده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره اینکه پس از فوت تولیت آستان قدس رضوی گمانه‌زنی‌هایی شده که این مسئولیت به حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی دادستان کل کشور داده شود، آیا شما تغییرات در سطح مدیران ارشد قوه قضائیه را تأیید می‌کنید، خاطرنشان کرد: در رابطه با اینکه آقای رئیسی به عنوان تولیت ‌آستان قدس رضوی تعیین شوند صحبت جدی شده است، اما جابجایی آقای منتظری از سمت کنونی خود به سمت دادستانی کل کشور هنوز مشخص نیست.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه پرسید که در چند روز اخیر در فضای مجازی خبر احضار فاطمه هاشمی به دادگاه منتشر شده، آیا چنین خبری صحت دارد و دلیل احضار وی چیست، گفت: بله، وی به دادگاه احضار شده و دلیل احضار وی جدید نیست و مربوط به پرونده قبلی است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که رئیس دولت اصلاحات خواهان شرکت در مراسمی بودند که دادستانی چنین اجازه‌ای را به وی نداده، آیا وی فقط در این مراسم نمی‌توانست شرکت کند و همچنین شایعاتی در رابطه با اینکه رئیس دولت اصلاحات قرار است در حصر باشد مطرح شده. آیا چنین موضوعی صحت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: بحث حصر وی صحت ندارد، اما ممانعت از ورود ایشان به آن مجلس با حکم دادستانی بوده است که در خصوص موارد دیگر نیز دادستانی تصمیم خواهد گرفت.

کد خبر 327355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha