همشهری آنلاین: با اعلام فدراسیون جهانی هندبال، مجید کلاه‌دوزان و علیرضا موسویان در المپیک ۲۰۱۶ ریو قضاوت می‌کنند.

کوبل داوری هندبال

به گزارش روابط عمومي فدراسیون هندبال، بر اساس تصمیم هیات اجرایی فدراسیون جهانی هندبال، کوبل داوران ایران و کره جنوبی از آسیا در المپیک 2016 ریو قضاوت می‌کنند.

داود توکلی، رئیس کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا و عضو کمیته داوران فدراسیون بین‌المللی هندبال با اعلام این که از سوی IHF شانزده کوبل منتخب هندبال جهان برای شرکت در المپیک دعوت‌نامه خود را دریافت کرده‌اند، گفت: رقابت‌های المپیک پرارزش‌ترین حضور برای کوبل داوری یک کشور محسوب می‌شود که این افتخار برای بار دوم در تاریخ هندبال کشورمان تحقق یافته است. اولین انتخاب داوران ایرانی در المپیک 2008 پکن بود که در همان سال هم مجید کلاه‌دوزان به همراه محسن کرباسچی در زمره داوران المپیکی قرار گرفتند. با انتخاب ایران و کره، داوران آسیایی بعد از اروپا بهترین قاره در هندبال جهان محسوب می‌شوند.

توکلی اضافه كرد: در سیستم نظارت پیچیده فدراسیون‌های بین‌المللی و آسیایی هندبال تداوم قضاوت صحیح، آمادگی بدنی آرمانی، تسلط کامل به زبان انگلیسی و نحوه اجرای صحیح قوانین، و بالاخص شخصیت قوی داوران، چه در زمین و چه خارج از آن به دقت توسط ما تحت کنترل دائم است.

مجید کلاه‌دوزان و علیرضا موسویان، داوران ممتاز بین‌المللی کشورمان با قضاوت‌های شایسته در بازی‌های آسیایی اینچئون 2014، قهرمانی‌های آسیا بحرین- 2014 و 2016 ، انتخابی المپیک 2016 ریو در قطر و قهرمانی جوانان آسیا 2014 در تبریز و چندین دوره باشگاه‌های آسیا، همواره در زمره بهترین داوران آسیا بوده‌اند. علیرضا موسویان، رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال که 39 ساله است، از سال 2006 داور قاره‌ای و از سال 2008 داور بین‌المللی بوده است و مجید کلاه‌دوزران از سال 2001 در سطح قاره‌ای و از سال 2003 در سطح بین‌المللی به قضاوت پرداخته است.

سال گذشته مسابقات قهرمانی جوانان جهان در برزیل محل درخشش کوبل داوری ممتاز کشورمان بود که در میان 16 کوبل جهان در رده دوم دنیا قرار گرفته و با قضاوت دیدار نیمه نهایی میان فرانسه و مصر توانستند جایگاه خود را در داوری جهان محکم کنند.

کوبل داوری کلاه‌دوزان-موسویان پیش از آغاز رقابت‌های المپیک 2016 ریو در گروه یک مرحله نهایی انتخابی المپیک از 19 الی 22 فروردین در شهر گدانسک لهستان دیدارهای حساس لهستان، مقدونیه، تونس و شیلی را قضاوت می‌کنند تا 2 تیم برتر این گروه و 2 گروه دیگر به عنوان آخرین 6 تیم به المپیک ریو راه مي‌یابند.

 

کد خبر 327348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha