همشهری آنلاین: بابک رفعتی، داور ایرانی‌تبار پیشین بوند‌س‌لیگا‌‌ی آلمان بار دیگر اتهام‌های تندی را علیه فدراسیون فوتبال این کشور مطرح کرده است. او در سال ۲۰۱۱ بر اثر فشارهای روحی و افسردگی به خودکشی دست زده بود.

Babak Rafaati

در سال ۲۰۱۱ میلادی بود که اقدام بابک رفعتی، داور ایرانی‌تبار بوندس‌لیگا به خودکشی، فوتبال آلمان را شوکه کرد. رفعتی مدت‌ها پس از خودکشی نافرجام خود دست به انتشار کتابی زد و در آن به علل اقدام خود پرداخت.

او در آن زمان گفته بود که فشارهای روحی و روانی و افسردگی ناشی از عدم پشتیانی مسئولين فدراسیون فوتبال آلمان در زمینه داوری او را به خودکشی واداشت.

رفعتی حال بار دیگر اتهامات سنگینی را علیه فدراسیون فوتبال آلمان و همچنین اتحادیه لیگ فوتبال این کشور مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، بابک رفعتی روز جمعه (14 اسفند) بار دیگر تصریح کرد که هربرت فاندل، رئیس کمیسیون داوران در فدراسیون فوتبال آلمان و هلموت کروگ، مشاور اتحادیه لیگ فوتبال آلمان در امور داوری، در مورد این که کدام داور قضاوت چه دیداری را برعهده گیرد، زد و بند می‌کرده‌اند.

رفعتی در این ارتباط گفت: «طبق موازین آن زمان، فدراسیون فوتبال آلمان و اتحادیه لیگ فوتبال آلمان باید کاملا جدا از یکدیگر عمل می‌کردند. مسئول این اتحادیه اما پیوسته بر فدراسیون اعمال نفوذ می‌کرد که کدام داور کدام بازی را سوت بزند و کدام داور ارتقا یا تنزل درجه یابد.»

او همچنین اذعان داشت که پنج سال پیش به شدت دچار افسردگی بوده و در حال حاضر نیز "از لحاظ ورزشی مرده" است.

داور ایرانی‌تبار پیشین بوندس‌لیگا در این راستا به ستارگانی چون روبرت انکه و سباستیان دایسلر اشاره کرد که از افسردگی رنج می‌برده‌اند.

او مسئولين ورزشی را فراخواند که به این مسئله بیشتر توجه کنند. رفعتی گفت: «بگذارید آنهایی که دچار افسردگی هستند، از دردشان صحبت کنند؛ بگذارید بگویند چگونه می‌توان به افراد دیگر کمک کرد و چه مشکلاتی در سیستم فوتبال حرفه‌ای آلمان وجود دارد که سبب می‌شود فردی به خودکشی دست بزند.»

رفعتی همچنین اظهار داشت که مسئولين فدراسیون فوتبال آلمان هرگز از او نخواسته‌اند که تجربیات خود در این زمینه را در اختیار دیگران بگذارد.

او افزود: « پس از خودکشی‌ نافرجام من هیچ فردی از سوی فدراسیون فوتبال آلمان در این مورد با من تماس نگرفت. فدراسیون فوتبال آلمان از لحاظ ورزشی قهرمان جهان است، چرا نه از لحاظ انسانی؟»

 

کد خبر 327339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha