همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با انتقاد از ناایمن بودن خودروهای داخلی گفت: برای کاهش میزان تلفات جاده ای در کشورمان باید عزم جدی همه دستگاه ها را داشته باشیم.

وزیر بهداشت

به گزارش مهر، سیدحسن هاشمی در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ما در حوزه سلامت کارمان با راهور پیوند زیادی دارد و طبیعی است که پیشگیری بر در مان مقدم است.

وی گفت: آمارهای ارائه شده در کشور مایه تاسف است وآمار تلفات از متوسط کشورهای آفریقایی هم بیشتر است و ملت بی نظیر ما با این سابقه علمی در حوزه دفاعی در منطقه حرف اول را می‌زند اما نمی‌توانبم مشکل تلفات راهنمایی و رانندگی را حل کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در مجموع هزاران سال از عمر جوانان ما در تصادفات شهری و جاده ای از بین می رود.

هاشمی با تبریک به پلیس راهور برای کاهش تلفات جاده‌ها به میزان 10 هزار نفر در طول 10 سال گذشته گفت: رسانه‌ها نقش چشمگیری در کاهش تلفات جاده‌ای داشتند اما هم پلیس و هم ما در وزارت بهداشت قصوری را مرتکب شده‌ایم که شاهد این میزان بالای تلفات جاده ای هستیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در تولید نانو و ساخت موشک گفت: باید مردم را توانمند کنیم و یک بار برای همیشه تصمیم بگیریم تا تلفات جاده ای و تلفات تصادفات را کم کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 5 هزار نقطه خطرساز و خطرآفرین در جاده های کشور گفت: ما در وزارت بهداشت توانمندی این را داریم که از بودجه هایمان کاسته تا به بودجه کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی اضافه شود.

هاشمی با انتقاد از خودروهای ناایمن داخلی گفت: با افزایش میزان خطوط ریلی می‌توان به صورت چشمگیر تلفات جاده‌ای را کمتر کرد.

وزیر بهداشت در ادامه با انتقاد از موتور سیکلت‌های معیوب و آمار بالای تلفات در بین موتورسواران و عابران پیاده گفت: باید عزممان را جزم کرده و در تولید خوردوها و وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌های استاندارد از تعداد تلفات جاده‌ای تا جایی که امکان دارد کاست.

وي درباره افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی نیز گفت: بالا رفتن میزان مالی جرایم راهنمایی و رانندگی نقش بازدارندگی دارد و امیدواریم بالا رفتن میزان جرایم باعث رانندگی های ایمن و کاهش میزان تلفات راهنمایی و رانندگی شود.

 هاشمی در ادامه افزود: امیدواریم معضل تلفات جاده ای که جزو دغدغه های مقام معظم رهبری است کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت گفت: در بخش بهداشت و درمان سعی کرده ایم حضور مفيدتري داشته باشیم تا جایی که با افزایش میزان تجهیزات اورژانسی و بیمارستانی سعی کرده ایم تا جایی که امکان دارد تلفات را در بیمارستان ها کاهش دهیم.

وی به افزایش تجهیزات آمبولانس هوایی و بالگرد اشاره کرد و گفت: در برخی از مراکز به ویژه در نقاط مرکزی کشور شاهد کمبود تجهیزات هستیم که این خلا باید هرچه زودتر از بین برود.

هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت، هلال احمر و اورژانس در کنار پلیس راهور و نیروی انتظامی دستگاه هایی هستند که با هم رابطه تنگاتنگ کاری دارند و برای پیشبرد اهداف و برنامه ها باید با هم همکاری بیشتری داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کار همکاران من بعد از وقوع حادثه آغاز می شود، گفت: رسانه ها باید نقاط حادثه خیز را معرفی کرده و با بیان مشکلات این نقاط، آن را از مسئولان رفع نواقص مطالبه کنند.

وزیر بهداشت گفت همه باید به پلیس راهور کمک کنند تا میزان تلفات جاده ای را کاهش دهند.

کد خبر 327306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha