همشهری‌آنلاین: شب داریوش طلایی، موزیسین و ردیفدان در مراسمی همزمان با رونمایی از کتاب تحلیل ردیف این نوازنده ساعت ۱۷ روز ۱۹ اسفند و با حضور برخی از بزرگان فرهنگ و هنر در بنیاد موقوفه دکتر محمود افشار برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم که با همت علی دهباشی برگزار می‌شود، برخی از اهل پژوهش و فرهنگ و نیز دکتر داریوش شایگان درباره داریوش طلایی و جایگاه علمی و هنری او سخن خواهند گفت.

تحلیل و معرفی ساسان فاطمی از این کتاب به همراه ژان دورینگ و برخی دیگر از موزیسین‌ها از دیگر برنامه‌های این نشست خواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین کتاب تحلیل ردیف موسیقی ایران حاصل سال‌های تلاش داریوش طلایی است که پیش از این ردیف تار و سه‌تار را نواخته و منتشر کرده بود  علاوه بر آن به صورت علمی و با بررسی ردیف موسیقی ایران نت‌نوشته این ردیف را در ساختاری تازه انتشارداده بود.

کتاب تحلیل ردیف عملا تکمیل شده کتاب قبلی آقای طلایی است و از این جهت آن را می‌توان عصاره یک عمر تاملات او در حوزه ردیف‌شناسی موسیقی ایران به شمار آورد.

آقای طلایی پیش از این هم در مقام ردیف‌نواز جواب آواز ردیف آوازی به روایت مرحوم نورالدین رضوی سروستانی را از سوی انتشارات مشکات به بازار موسیقی در ۱۳ سی دی منتشر کرده بود.

کتاب تحلیل ردیف که هفته گذشته از  سوی نشر نی منتشر و روانه بازار کتاب و موسیقی شده است در ساعت ۵ عصر روز چهارشنبه ۱۹ اسفند رونمایی خواهد شد.

کد خبر 327253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha