همشهری آنلاین: شورای امنیت در نشستی که پشت درهای بسته انجام شد ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به اوضاع وخیم انسانی در یمن از طرف‌های درگیر خواست تا به قانون بین المللی بشر دوستانه پایبند بوده و از هدف قرار دادن غیر نظامیان اجتناب کنند.

شورای امنیت توقف درگیری‌ها در یمن را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از الجزیره، رئیس دوره ای شورا امنیت و نماینده دائم انگولا گفت: دیدگاه‌های همه اعضای شورا در خصوص حوادث یمن کاملا یک پارچه است و دیدگاهی مشترک در خصوص اینکه اوضاع انسانی در یمن وخیم است وجود دارد.

این نشست به بررسی اوضاع بشر دوستانه و تلاش‌های سازمان ملل و سازمان‌های جهانی برای ارسال کمک‌ها به ساکنان تحت محاصره یمن پرداخت.

در همین حال معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: اماکن احتمالی مانند بیمارستان‌ها و خانه‌ها و مدارس هنوز در معرض حملات از سوی تمامی گروه‌ها هستند و این مساله با قانون بین المللی بشردوستانه در تعارض است.

وی از تمامی طرف‌های درگیر در یمن خواست تا مسئولیت خود را در خصوص قانون بین المللی در درگیری‌ها بکار گیرند و از هدف قرار دادن غیر نظامیان بپرهیزند.

وی گفت : سازمان‌های بین المللی برای ارسال کمک‌هایی برای بیش از 13 میلیون شخص آسیب دیده در یمن برنامه ریزی می‌کنند و تلاش دارند 1.8 میلیارد دلار منابع مالی لازم برای این طرح را فراهم کنند.

شورای امنیت در این جلسه از سرگیری مذاکرات برای دستیابی سریع به راهکاری برای خاتمه دادن به درگیری‌ها را خواستار شد.

کد خبر 327107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha