همشهری آنلاین: برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که دست کم ۱۶ میلیون نفر در منطقه جنوب آفریقا با خطر گرسنگی ناشی از خشکسالی مواجه هستند.

 ۱۶میلیون نفر در جنوب آفریقا با خطر گرسنگی روبرو هستند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه جهانی غذا طی گزارشی درباره تحولات مربوط به وضعیت خشکسالی در جنوب آفریقا افزود: پدیده النینو در حال تبدیل شدن به یک وضعیت اضطراری منطقه ای است و مقابله با آن پاسخی هماهنگ را می طلبد.

این نهاد همچنین اعلام کرد که 16 میلیون نفری که با خطر گرسنگی مواجه هستند، ممکن است تا حدود 50 میلیون نفر افزایش یابد.

برنامه جهانی غذا در گزارش ماه ژانویه خود، این رقم را 14 میلیون نفر اعلام کرده بود.

آمار ارائه شده شامل کشور آفریقای جنوبی نمی شود. جاکوب زوما رییس جمهوری این کشور ماه میلادی گذشته اعلام کرد که خشکسالی حدود 2 میلیون و 700 هزار خانواده در این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آفریقای جنوبی که ناحیه حاصلخیز منطقه حساب می شود، در سال 2015 خشک ترین سال خود را تجربه کرد. خشکسالی باعث شد که بهای غلات نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش یابد.

برنامه جهانی غذا در مورد کل این منطقه اعلام کرد که بسیاری از نواحی کم باران ترین دوره زمانی بین اکتبر 2015 و ژانویه 2016 (مهر تا دی 1394) را طی 35 سال گذشته تجربه کردند.
خشکسالی همچنین به دامپروری منطقه که یکی از منابع اصلی مالی بسیاری از خانوارهای روستایی محسوب می شود، آسیب زده است.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد: کمبود منابع آبی و مراتع کم بار وضعیت دام ها را نیز بدتر کرده است. شمار مرگ و میر دام در بخش هایی از بوتسوانا، لسوتو، نامیبیا، آفریقای جنوبی، سوازیلند و زیمبابوه در حال افزایش است.

کد خبر 327087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha