مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا تصویری جدید از قمر فوبوس مریخ در نور فرابنفش منتشر ساخته‌است تا دانشمندان بتوانند با کمک آن ارزیابی بهتری از این جرم مرموز داشته‌باشند.

فوبوس

براساس گزارش فاكس‌نيوز، ناسا با كمك پروژه MAVEN توانست در اواخر ماه نوامبر و اوايل دسامبر 2015 چندين عبور نزديك‌گذر از كنار قمر فوبوس داشته‌باشد.

فوبوس

به گفته ناسا در ميان داده‌هايي كه اين فضاپيما به زمين بازگردانده‌است،‌ تصاويري طيفي از قمر فوبوس در نور فرابنفش ديده مي‌شود. اين تصاوير به دانشمنداني كه در پروژه MAVEN حضور دارند كمك مي‌كند تا تركيبات و ساختار اين جرم مبهم كه منشاءي ناشناخته دارد را بهتر ارزيابي كنند.

ناسا توضيح مي‌دهد مقايسه تصاوير MAVEN و طيف نوري سطح قمر فوبوس با داده‌هايي كه از شهاب‌سنگ‌ها و سيارك‌ها موجودند، به دانشمندان كمك خواهد كرد تا دريابند اين قمر سياركي است كه در دام گرانشي مريخ گرفتار شده‌است يا به صورت مستقل در مدار سياره مريخ شكل گرفته‌است. اين داده‌ها در زمينه جستجو براي يافتن مولكول‌هاي ارگانيك در سطح فوبوس كاربردي خواهند‌بود.

سال گذشته دانشمندان اعلام كردند ممكن است فوبوس در مسير نابودي قرار گرفته‌باشد زيرا در سطح آن شكاف‌هاي متقاطعي ديده مي‌شوند،‌ درست مانند شكاف‌هايي كه در پي خانه‌ها ايجاد شده و منجر به فروپاشي آنها مي‌شوند.

کد خبر 326916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha