سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بشار اسد رئیس جمهور سوریه آتش بس موقت در سوریه را بارقه و کورسویی از امید توصیف کرد و گفت: دولت دمشق به این آتش بس پایبند خواهد بود.

بشار اسد: دمشق به آتش بس پایبند خواهد بود

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه (آی آر دی) آلمان، این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: اما تروریست ها از ساعات اولیه این توافق را نقض کردند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: ارتش سوریه از پاسخگویی به این نقض آتش بس خوداری کرد تا فرصتی برای محافظت از این آتش بس فراهم شود، اما ما نیز تا اندازه ای این حملات را تحمل خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: مسلحانی که سلاح خود را بر زمین بگذارند، می توانند به « زندگی مدنی» بازگردند.

اسد با فاجعه بار توصیف کردن وضعیت مردم سوریه، ادعاهایی در مورد این که نیروهای وی از دسترسی مناطق تحت کنترل نیروهای مسلح به مواد مورد نیاز جلوگیری می کنند را رد کرد.

وی گفت: ارتش سوریه و شهرهای تحت کنترل آن از همین مناطق بمباران می شوند. در این صورت چطور می توان از دسترسی این نواحی به مواد غذایی جلوگیری کرد، آن هم در صورتی که نمی توانیم جلوی دسترسی آنها به تسلیحات را بگیریم.

رئیس جمهور سوریه ضمن اینکه از سیاست آلمان در زمینه پذیرش پناهجویان استقبال کرد، گفت: آیا این بهتر نیست که به سوری ها کمک شود تا در کشور خود زندگی کنند و غرب نیز تصمیم بگیرد که علیه تروریسم و نه کشور سوریه بجنگد.

وی همچنین در خصوص حضور ایران و روسیه در این کشور گفت: این کشورها در حقیقت از خود دفاع می کنند و این به معنای از دست رفتن استقلال سوریه نیست.

روسیه و آمریکا دوشنبه هفته گذشته به توافق آتش بس در سوریه دست یافتند.

آتش بس مورد توافق، شامل گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره نمی شود؛ این توافق از نیمه شب شنبه به وقت دمشق اجرایی شد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه و قبل از اجرایی شدن آتش بس، با رای نزدیک به اتفاق اعضایش، توافق روسیه و آمریکا را درباره ترک مخاصمه در سوریه تایید کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده، در صورت پایبندی همه طرف ها به توافقنامه آتش بس، مذاکرات صلح سوریه 7 مارس (17 اسفند) از سر گرفته می شود.

کد خبر 326862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha