دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و به رسم چند سال اخیر سینمای ایران، رقابت برای در اختیار گرفتن اکران نوروز به اوج رسیده و امسال ۱۴فیلم درخواست خود را برای نمایش در بهترین موعد اکران به شورای صنفی نمایش ارائه کرده‌اند.

سینما

به گزارش همشهري، گرچه قرار بود فهرست 5فيلم حاضر در اكران نوروز95 دوشنبه 10 اسفند اعلام شود اما ظاهرا اين ماجرا به هفته آينده موكول شده است. تا امروز فقط تكليف «من سالوادور نيستم» منوچهر هادي مشخص و اكران اين فيلم در سينماهاي سراسر ايران آغاز شده است. به اين ترتيب، فيلم‌هاي نوروزي در 6گروه سينمايي به نمايش عمومي درمي‌آيند و اكران هم از چهارشنبه 26اسفند به‌مدت 7هفته ادامه خواهد داشت.

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش درباره فيلم‌هاي متقاضي اكران نوروزي به همشهري گفت: «آب‌نبات چوبي»، «ابد و يك روز»، «باديگارد»، «‌50كيلو آلبالو»، «چاقي»، «آوازهاي سرزمين من»، «جنجال در عروسي»، «خشم و هياهو»، «سايه‌هاي موازي»، «عشقولانس»، «11كاكا»، «كفش‌هايم كو»، «هفت ماهگي و «مرگ ماهي» درخواست خود را به شورا ارائه كرده و تا هفته آينده وقت دارند با سينماها قرارداد ببندند.

پيش از اين از «نفس» و «ايستاده در غبار» هم به‌عنوان گزينه‌هاي اكران نوروز نام برده مي‌شد كه نشاني از اين دو فيلم تحسين‌شده جشنواره سي و چهارم در ميان آثار متقاضي ديده نمي‌شود. يكي از فيلم‌هاي نوروزي گروه هنر و تجربه «تابو» خسرو معصومي است كه سال93 فرصت حضور در جشنواره فجر را از دست داد و حالا پس از يك سال روي پرده مي‌رود. الناز شاكردوست و محمدهادي ديباجي در تابو بازي كرده‌اند. معصومي فيلم توقيفي «خرس» را هم در كارنامه دارد.

سال گذشته در چنين روزهايي اكران «استراحت مطلق» عبدالرضا كاهاني، «رخ ديوانه» ابوالحسن داوودي، «ايران‌برگر» مسعود جعفري جوزاني، «طعم شيرين خيال» كمال تبريزي و «روباه» بهروز افخمي براي نوروز94 قطعي شده بود. در نهايت پس از حدود 3ماه، ايران‌برگر و رخ ديوانه بيشترين فروش را به نام خود زدند و فيلم‌هاي تبريزي و افخمي هم با گيشه‌اي كمتر از حد انتظار از پرده سينماها پايين آمدند.

کد خبر 326748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha