همشهری آنلاین: پلیس مقدونیه روز دوشنبه برای عقب نشاندن صدها پناهجوی سوری و عراقی در مرز یونان گاز اشک آور شلیک کرد.

پلیس مقدونیه به روی صدها پناهجو گاز اشک آور شلیک کرد

به گزارش ايرنا، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از ایدومنی اعلام کرد که پلیس این کشور روز دوشنبه در مرز مشترک با یونان به روی صدها پناهجوی عمدتا سوری و عراقی که قصد داشتند با زور وارد خاک این کشور شوند، گلوله گاز اشک آور شلیک کرد.

براساس این گزارش، اگرچه این دسته از پناهجویان شامل زنان و کودکان ابتدا موفق شدند با زور از مرز یونان بگذرند اما هنگام گذر از سیم های خاردار مرز ایدومنی در خاک مقدونیه، با گاز اشک آور پلیس مواجه شده و عقب نشینی کردند.

به گزارش خبرنگاران بین المللی در این منطقه مرزی، اگرچه بیش از 300 پناهجوی خشمگین که عاجزانه از پلیس مقدونیه اجازه ورود می خواستند موفق به ورود به خاک مقدونیه شدند، اما پلیس هزاران نفر دیگر را به زور و با شلیک گاز اشک آور مجبور به عقب نشینی به خاک یونان کرد و مرز را نیز به روی آنها بست.

به گزارش پلیس یونان، تا صبح دوشنبه بیش از شش هزار پناهجو پشت مرز مقدونیه تجمع کرده بودند تا بتوانند از خاک این کشور به کشورهای حوزه بالکان و اتریش عزیمت کنند.

قاره اروپا از ابتدای سال 2015 میلادی با بحران گسترده ناشی از هجوم صدها هزار پناهجو و آواره بدون مدرک مواجه بوده است؛ پناهجویانی که به دلیل سیاست های مداخله جویانه واشنگتن و غرب و جنگ و ناآرامی در کشورشان مجبور به ترک وطن شان شده اند.

کد خبر 326724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha