مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس ۲ پس از هفت ماه استراحت در هاوایی، با اجرای پرواز آزمایشی به منظور آزمایش سیستم‌های تازه نصب شده، خود را برای بازگشت به پرواز تاریخی به دور دنیا آماده می‌کند.

هواپیمای خورشیدی

براساس گزارش گيزمگ، اين هواپيماي تك سرنشينه خورشيدي ماه مارس سال گذشته سفر خود را با هدف به پايان رساندن سفر بي‌سابقه‌اي به دور دنيا با اتكا بر انرژي خورشيدي، از ابوظبي آغاز كرد. آخرين بخش پنج‌روزه از اين سفر از ناگويا در ژاپن به هاوايي،‌موفقيتي بزرگ به شمار مي‌رود زيرا خلبان‌هاي اين هواپيما ركورد هوانوردي خورشيدي جهان را با پيمودن بيشترين مسافت در يك پرواز يكسره و بدون توقف با استفاده از انرژي خورشيدي، تغيير دادند.

با اين همه اين موفقيت بدون هزينه نبود،‌زيرا تيم نگهداري و تعمير هواپيما پس از فرود آن در هاوايي و در حين بررسي شرايط هواپيما با آسيب‌هاي شديدي در باطري‌هاي هواپيما مواجه شدند كه دراثر افزايش دماي بيش از اندازه باتري‌ها ايجاد شده‌بودند، مشكلي كه با وجود آگاهي مهندسان از بروز آن،‌ هيچ راهي براي برطرف كردنش در ميان آسمان وجود نداشت.

گروه مهندسان اكنون تعميرات سولار ايمپالس 2 را به پايان رسانده‌اند و باتري‌هايي جديد، سيستم‌هاي تثبيت كننده و خنك‌كننده‌‌اي را روي آن نصب كرده‌اند تا هواپيما بتواند براي پروازي آزمايشي و 90 دقيقه‌اي باري ديگر از زمين بلند شود و مهندسان بتوانند عملكرد سيستم‌هاي جديد نصب شده روي هواپيما رادر حين پرواز مشاهده كنند. در اين پرواز آزمايشي هواپيما تا ارتفاع 2438 متري برفراز اقيانوس آرام پرواز كرد.

درصورتي كه در آينده نزديك مشكل جديدي رخ ندهد،‌ سولار ايمپالس 2 در پايان ماه آوريل سفر خود را از سر خواهد‌گرفت؛ اين هواپيما ابتدا سفري چهار روزه از هاوايي به سواحل غربي آمريكا خواهد داشت و پس از آن به تدريج خود را به ابوظبي خواهد‌رساند.

کد خبر 326713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha