دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبارت مهمات ایمن به نظر عبارتی کاملا متناقض می‌آید، اما طراحان مدرت به شدت در تلاشند تا سلاح‌هایی تولید کنند تا دست‌کم بتوانند احتمال آسیب غیرعمد را در آنها کاهش دهند.

گلوله

براساس گزارش گيزمگ، گروهی از محققان در سازمان تحقیقات، توسعه و مهندسی جنگ‌افزار آمریکا موفق به تولید گلوله‌ای شده‌اند که می‌تواند پس از پرواز در مسافتي تعيين شده، غیرفعال شود. فناوری که برای ساخت این گلوله جدید بکارگرفته شده باعث كاهش آسيب‌هاي غيرعمدي خواهد شد در شرايطي كه سلاح كار خود را به درستي انجام نداده‌باشد.

این گلوله دارای نوعی ماده فعال کننده است که بر اساس تنظیمات از پیش تعیین شده، پس از عبور از میزان مسافت مورد نظر به طور خودکار فعال شده و گلوله را از کار می‌اندازد و درنهایت گلوله بر روی زمین سقوط می‌کند. همچنین محدوده مورد نظر می‌تواند برای یک ماموریت خاص تنظیم شود. اینکه این سیستم دقیقا چگونه غیرفعال می‌شود بستگی به نوع استفاده از آن دارد.

به گفته محققان، بزرگترین مزیت این فناوری جدید کاهش خسارات جانبی بوده و می‌تواند در فضاهاي شهری به طور قابل توجهی از صدمه دیدن یا کشته شدن افراد غيرنظامي جلوگیری کند.

باوجود اینکه، تولید جنگ افزارهای ایمن یکی از بزرگترين دغدغه‌هاي طراحان مهمات است اما تاکنون تلاش بخصوصی در زمینه ایمن سازی مهمات جنگی صورت نگرفته بود. هر چند بودجه محدودي برای توليد این گلوله فراهم شده است، مهندسان امیدوارند که این ایده بتواند در آينده به توليد مهمات ایمن‌تري منجر شود.

کد خبر 326695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha