همشهری آنلاین: دومین مجموعه داستان یوسف علیخانی است با عنوان "اژدهاکُشان"، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی "اژدهاکُشان"، عنوان دومین مجموعه داستان "یوسف علیخانی" است که داستان‌های آن مانند مجموعه داستان اول او، "قدم بخیر مادربزرگ من بود" (1382) در فضای وهم زده روستایی به نام "میلک" می‌گذرد.

تفاوت مجموعه داستان دوم با مجموعه داستان اول علیخانی در این است که دیالوگ‌های داستان‌های مجموعه "قدم بخیر..." با گویش الموتی نوشته شده بود و در "اژدهاکُشان"، گویش الموتی وجود ندارد و در نوشتن دیالوگ‌ها تنها لحن الموتی به کار رفته است.

کتاب "اژدهاکُشان" 15 داستان از یوسف علیخانی را در بر می‌گیرد که عناوین آنها عبارت است از:

قشقابل، نسترنه، دیولنگه و کوکبه، گورچال، اژدهاکُشان، ملخ های میلک، شُول و شیون، سیامرگ و میر، اُوشانان، تعارفی، کَل گاو، آه دود، الله بداشت سفیانی، آب میلک سنگین است و ظلمات.

این مجموعه داستان 142 صفحه ای توسط انتشارات نگاه در تیراژ 2000 نسخه منتشر شده و قیمت آن 1500 تومان است.

علیخانی دو مجموعه داستان دیگر با عناوین "آدم های میلکی" و "سال‌ها بر می خوره شنبه به نوروز" را نیز با همان حال و هوای داستان‌های دو مجموعه داستان اول خود آماده چاپ کرده است و وجه اشتراک این چهار مجموعه را در بیان روایت وهم آلود زندگی آدم ها در محیطی پر از اوهام و خیالات مربوط به جن و پری و یه لنگ و موجودات افسانه ای دیگر در یک روستا می‌داند.

از این نویسنده اخیراً کتابی پژوهشی با عنوان "به دنبال حسن صباح" توسط نشر ققنوس منتشر شده و از دیگر کتاب‌های او می توان به "عزیز و نگار" (1381)، "ابن بطوطه" (1383) و "نسل سوم داستان نویسی امروز" (1380) اشاره کرد.

کد خبر 32668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز