مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از همکاری سازمان پسماند شهرداری با سازمان‌های پسماند سراسر کشور در اجرای طرح نوروزی «سفیران سبز زمین» خبر داد و گفت: گردشگران نوروز۹۵ امسال، سفیران سبز زمین می‌شوند.

گردشگران نوروزی

حسين جعفري اظهار كرد: در نوروز95، با همكاري شهرياران جوان در مبادي ورودي و خروجي شهر تهران بروشورهاي آموزشي در اختيار مسافران و شهروندان قرار مي‌گيرد كه در آن توصيه‌هاي حفظ محيط‌زيست و مديريت زباله و پسماند در سفر آموزش داده شده است. مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران درباره محتواي آموزشي اين بروشورها اظهار كرد: توصيه‌هايي شده در رابطه با اينكه مسافران نوروزي، زباله‌ها را از داخل ماشين به بيرون پرت نكنند يا آنكه زباله‌ها در محل اتراق رها نشود و زباله به نخستين شهري كه از آن عبور مي‌كنند، منتقل و تخليه شود تا بدين‌ترتيب گامي همگاني در جهت حفظ طبيعت برداشته شود.

جعفري اعلام كرد: علاوه بر آموزش به مسافران بسته‌هاي كيسه زباله نيز اهدا مي‌شود تا امكان مديريت زباله براي گردشگران مهيا باشد. وي افزود: دريافت بروشور آموزشي، مجوز شركت در مسابقه‌اي است كه طي آن شهروندان با نصب اپليكيشن «تهران زيبا» روي گوشي تلفن همراه‌، مي‌توانند از زباله‌هايي كه به شهر منتقل كرده و در مخزن‌هاي زباله قرار دهند، عكس گرفته و به سامانه ارسال كنند و بدين ترتيب آنها از طريق شماره سريال بروشورهاي دريافتي و تصاوير ارسال شده در مسابقه شركت داده مي‌شوند. جعفري با تأكيد بر اينكه مديريت پسماند و زباله يك حركت داوطلبانه براي حفظ طبيعت و محيط‌زيست است، تصريح كرد: همزمان با روز طبيعت نيز افرادي كه زباله‌هاي اطراف خود را جمع‌آوري كنند، به تعداد كيسه‌هاي تحويل داده شده كارت شركت در قرعه‌كشي را دريافت مي‌كنند.

کد خبر 326669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha