جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

بیش از یک سال است که ده‌ها کشور جهان ازجمله قدرت‌های بزرگ تسلیحاتی مانند آمریکا، برای جنگ با داعش و ریشه کن کردن این گروه تروریستی ائتلاف تشکیل داده‌اند و تدارکات جمع می‌کنند.

داعش جهان

اما اين گروه هنوز وجود دارد و به حملات خود در خارج از محل استقرارش و به جنگ در كشورهاي عراق و سوريه ادامه مي‌دهد. داعش تسليحات و مواد منفجره‌اش را از كجا مي‌آورد؟ يك گروه تحقيقاتي كه درباره تسليحات در جهان تحقيق و با بودجه اتحاديه اروپا فعاليت مي‌كند، اخيرا در گزارشي بعد از 2سال بررسي و تحقيق درباره داعش، به اين پرسش پاسخ داده‌است.

در گزارش اين گروه كه نامش تسليحات مناقشات است، با بررسي نمونه‌هايي از مواد منفجره استفاده شده توسط داعش، ريشه اين تسليحات و اينكه از كدام كشورها و شركت‌ها آمده‌اند، اعلام شده‌است. بررسي 700مورد مواد انفجاري داعش نشان مي‌دهد كه مواد استفاده شده در اين بمب‌ها از 51شركت و 20كشور از تركيه گرفته تا آمريكا تأمين شده‌اند. در اين گزارش آمده‌است، شركت‌ها و كشورها مستقيما اين مواد منفجره را در اختيار داعش قرار نداده‌اند و اين كار عمدي نبوده‌است. مواد منفجره‌اي كه در بمب‌هاي داعش به‌كار مي‌روند، به‌صورت قانوني از طرف شركت‌ها و كشورهاي نام برده شده خريد و فروش شده‌اند اما با واسطه‌هايي در اختيار داعش قرار گرفته‌اند.

علاوه بر مواد منفجره، تجهيزات موبايل مورد استفاده داعش از ديگر مواردي است كه زير ذره‌بين اين گروه قرار گرفته‌است. عمده تجهيزات موبايل مورد استفاده داعش از كشور امارات تأمين شده‌است. اين گروه تحقيقاتي از دولت‌ها و شركت‌ها به‌خاطر كوتاهي در نظارت بر نقل و انتقال مواد و توليداتشان كه به‌دست داعش رسيده انتقاد كرده‌است.

جدول

کد خبر 326361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha