جواد عزیزی: 3 مجرم سابقه‌دار با تأسیس شرکت کاریابی از بیش از 9 هزار جویای کار در استان سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کردند.

 متهمان به بهانه آزمایش اعتیاد، مالباختگان را به شرکت می‌کشاندند و با گرفتن 9 هزار تومان از آنها نقشه خود را عملی می‌کردند.

مدتی قبل کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در جریان فعالیت یک شرکت کاریابی قرار گرفتند که با تبلیغات گسترده به ثبت‌نام از جوانان جویای کار می‌پرداخت.

از آنجا که در آگهی‌‌های این شرکت از تمامی شهروندان و در هر مقطع تحصیلی دعوت به کار شده بود، مأموران به این ماجرا مظنون شده و بررسی‌های نامحسوس در خصوص فعالیت این شرکت را آغاز کردند.

سفری برای کلاهبرداری
نتایج این بررسی‌ها حاکی از آن بود که مؤسسان شرکت 3 جوان 22 تا 25 ساله هستند که از تهران به زاهدان آمده و با اجاره یک دفتر و استخدام 2 منشی، شروع به انتشار آگهی استخدام در سطح استان کرده‌اند. در حالی که در پرونده تمامی مؤسسان شرکت، سابقه مجرمانه به چشم می‌خورد، مأموران احتمال دادند سفر آنها از تهران به زاهدان نیز با هدف کلاهبرداری انجام شده و به همین دلیل تعدادی از کارآگاهان در پوشش افراد جویای کار به شرکت کاریابی رفتند.

در این تحقیقات مشخص شد، این 3 جوان پس از درج آگهی استخدام در روزنامه‌، جوانان بیکار را به شرکت خود کشانده و از آنها می‌خواستند مبلغ 9 هزار تومان برای هزینه آزمایش  اعتیاد به حساب شرکت بریزند.

آنها پس از دریافت فیش بانکی، طعمه‌های خود را به دستشویی شرکت می‌بردند تا برای آزمایش اعتیاد از آنان نمونه برداری کنند.

 پس از انجام نمونه برداری که در دستشویی مجهز به دوربین مخفی صورت می‌گرفت، مسئولان شرکت با گفتن این جمله که «در صورت قبولی از طرف شرکت با شما تماس گرفته خواهد شد»، از طعمه‌های خود می‌خواستند شرکت را ترک کنند، آنها در مواردی نیز به این بهانه که قبولی در آزمون شرکت را تضمین می‌کنند از برخی از طعمه‌های خود تا 100 هزار تومان دریافت می‌کردند و به آنها می‌گفتند که خود را برای رفتن به سر کار آماده کنند.

 این در حالی بود که همه این کارها صوری بود و نه تنها هیچ کدام از نمونه‌ها آزمایش نمی‌شد، بلکه هیچ کدام از مراجعان نیز برای استخدام نمره قبولی دریافت نمی‌کردند.با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران با دریافت دستور قضائی وارد عمل شده و هر 3 جوان کلاهبردار را دستگیر کردند.

سرهنگ عبدالله قاسمی- رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا - با بیان این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از جوانان جویای کار اعتراف کردند و گفتند هیچ شغلی برای متقاضیان شرکت در نظر نداشته و با هدف کلاهبرداری این شرکت را راه‌اندازی کرده بودند.

کد خبر 32624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز