دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکبر جلیلی دبیر نخستین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران درباره ویژگی‌های این سمپوزیوم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی این سمپوزیوم صحبت کرد.

نمایش

به گزارش مهر؛ اکبر جلیلی دبیر نخستین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران درباره برگزاری این سمپوزیوم و زمینه شکل گیری آن گفت: برای برگزاری این سمپوزیوم مجموعه‌ای از هدف‌ها را مدنظر داشتیم. برگزاری نشست‌های علمی، سمینار، کارگاه‌های آموزشی و بخش‌های رقابتی در برگزاری این سمپوزیوم مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا ۲۸ بهمن ماه اولین کنفرانس ما با موضوع «میزانسن برای تماشاگر» با حضور امیررضا کوهستانی برگزار شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

جلیلی با اشاره به آغاز کارگاه‌های آموزشی این سمپوزیوم توضیح داد: کارگاه های آموزشی از ۱۷ یا ۱۸ فروردین ماه آغاز به کار خواهند کرد. در نخستین دوره از این سمپوزیوم برگزاری چهار کارگاه برنامه ریزی شده است. اولین کارگاه با موضوع «نورهای غیر معمول در تئاتر» با حضور صبا کسمایی که فارغ التحصیل طراحی صحنه و نور از ایتالیا است، برگزار می شود. با توجه به تجهیزات اندک نوری که برخی از سالن های تئاتر دارند در این کارگاه قرار است به هنرجویان آموزش داده شود که چطور می توانند بهترین استفاده را از امکانات موجود داشته باشند.

دبیر نخستین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس درباره کارگاه های دیگر عنوان کرد: کارگاه دوم «درام در صحنه» نام دارد که زیر نظر جلال تهرانی برگزار خواهد شد. کارگاه سوم «خوانش متن» نام دارد که در آن حسن معجونی برای هنرجویان توضیح خواهد داد که چطور باید یک نمایشنامه خوانده شود تا از دل آن به ایده های طراحی صحنه برسیم. کارگاه آموزشی «ایده تا اجرا» نیز توسط شهرام علیدی برگزار خواهد شد که در آن به این امر پرداخته می شود که چطور می توان براساس ایده های ذهنی به اجرا رسید.

جلیلی یادآور شد: هزینه ثبت نام کارگاه های آموزشی ۱۸۰ هزار تومان است اما افرادی که در دو کارگاه یا بیشتر ثبت نام کنند به صورت پله‌ای از تخفیف برخوردار خواهند شد. مدت زمان این کارگاه‌ها نیز ۹ ساعت است که در ۳ روز و هر روز ۳ ساعت برگزار می شود.

کد خبر 326001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha