جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: درروسیه از روز جمعه اول سپتامبر قانون جدیدی در خصوص سرقت اینترنتی به اجرا گذاشته شد که در بردارنده مقررات سخت تری بوده و مجازات زندان برای سارقان اینترنتی در نظر گرفته است.

به گزارش مسکو نیوز درقانون جدید حفظ کپی رایت روسیه که در راستای تلاش این کشور برای عضویت در سازمان جهانی تجارت به اجرا در آمده سارقان اینترنتی به زندان تا مدت پنج سال تهدید شده اند.

هدف قانون جدید که در واقع متمم قانون کپی رایت روسیه است که در ماه ژوئیه سال 2004 به تصویب مجلس آن کشور رسیده بود مبارزه با توزیع غیر قانونی متن،موسیقی وفیلم در فرمت ام پی تری از طریق اینترنت می باشد.

این قانون که از روز جمعه به اجرا گذاشته شده به صاحبان سایت های اینترنتی  روسیه  که مواد دارای کپی رایت را توزیع و منتشر می کنند دو سال فرصت داده تا با ثبت سایت های خود در نزد مراجع قانونی مربوطه  مجوزهای لازم برای فعالیتشان را کسب کنند.

تاکنون مقررات نه چندان محکم حفظ حقوق مالکیت فکری در روسیه از موانع عمده بر سر راه عضویت این کشور درسازمان جهانی تجارت از جمله مخالفت آمریکات با این امر بوده است.

روزنامه کمرسانت روسیه در گزارشی در باره اجرای مقررات جدید در باره جلوگیری از سرقت اینترنتی در روسیه نوشته است  اگرچه تاکنون نیز سایت های اینترنتی روسیه موظف به ثبت در نزد مراجع قانونی بوده اند اما با این وجود حدود 97 درصد فایل های موسیقی که در روسیه از طریق اینترنت منتشر می شود غیر قانونی است.

بر اساس برآوردهای انجام شده فروش قانونی موسیقی دارای کپی رایت در روسیه  اکنو بر کمتر از یک میلیون دلار در سال بالغ می شود این درحالی است که ارزش واقعی موسیقی داد وستد شده از طریق  اینترنت در روسیه بر 25 تا 30 میلیون دلار بالغ می شود.

گرمان گرف وزیر دارایی روسیه که سالها برای تصویب قوانین شدیدتر در زمینه حفظ حقوق مالکیت فکری در زمینه کتاب در روسیه تلاش می کنند قانون جدید حفظ حقوق مالکیت فکری در زمینه سرقت اینترنتی را یک پیروزی بزرگ سیاسی نامیده است.

 

کد خبر 3260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز