همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نگاه نامزدهای انتخاباتی باید راهبردی باشد، گفت: امروز ۳۷ سال پس از انقلاب اسلامی همه پایه های انقلاب استحکام یافته است.

فیروزآبادی

به گزارش دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن آقایی فیروزآبادی در جمع اساتید و دانشجویان دوره دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: در یکی از روزهایی که منتسب به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، این یک مفهوم معنوی دارد؛ در عواملی که موجب اقتدار یک ملت می شود، مهمترین عامل، عامل معنوی است. قرآن کریم این را بارها مورد تاکید قرار داده که کسانی که ایمان آوردند و قلب هایشان تسلیم درگاه خدا هست، مخبتین اولئک لهم الامن. امنیت مال آنهاست. یا فرمود آنهایی که ایمان آوردند. ولم یلبسوا ایمانهم بظلم. ایمانشان را با ظلم آلوده نکردند؛ امنیت مال آنها است.

وی افزود: انقلاب اسلامی نشان داد که ایران با داشتن همه منابع خدادادی و ملتی بزرگ و آئین تشیع و یکپارچگی اقوام ایرانی، آن چیزی که موجب درخشش در سطح جهان شد، این بود که نفس امام خمینی(ره) برایش به ارمغان آورد. این روح ایمان انقلابی و اخلاص الهی که برخواسته از علم و فقاهت، فلسفه معرفت الهی و درک سیاست بین دیانت و ... حضرت امام (ره) بود که توانست این ملت را زنده کند. از زمین بکند و در جهان به عنوان یک ملت مترقی، صاحب اقتدار، صاحب توان، صاحب ظرفیت های بزرگ و اثرگذار در فرهنگ و ادبیات استقلال و آزادی ملت ها معرفی بکند.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: فاطمه زهرا(س) پیام آور ادراک این اثر معنوی در امت اسلامی است. او پس از پیامبر روح ایمان پیامبر و روح حاکمیت پیامبر و راهبردهای آئین محمدی(ص) را شناخت و پای آن ایستاد و به دفاع از آن پرداخت او مدافع ولایت الهی است و در این راه به ملکوت اعلی پیوست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فارغ التحصیلی دانشجویان دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: برای اینکه خدمتی به انقلاب اسلامی بکنید؛ برای اینکه بتوانید در سربازی ولی امر مسلمین در زمینه سازی ظهور حضرت حجت فرزند فاطمه(س) بتوانید نقش راهبردی ایفا کنید، فراموش نکنید این مدرک برای مقام، رای پول، برای فروختن، برای رای گرفتن، برای از این قبیل مطامع نیست. برای ساختن است برای خدمت در راه امام زمان(عج) است. خدمت در راه امام زمان(عج) یعنی خدمت در رفع حوائج امت امام زمان(عج) و این اقامات راهبردی می طلبد.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: امروز 37 سال پس از انقلاب اسلامی همه پایه های انقلاب استحکام پیدا کرده، مردم به رشد رسیدند و استعدادها و ظرفیت های خدادادی این مملکت و این ملت شناخته شده و آماده به کارگیری برای یک جهش بزرگ در ایران و برای امت اسلامی و برای بشریت است.

وی افزود: هدایت قلوب به دست خداوند متعال است. وظیفه ما محبت به پیامبر(ص) و تبعیت از پیامبر(ص) و ولی عصر(عج) است. اگر تبعیت از پیامبر (ص) و ولی عصر (عج) کردیم، محبت خداوند متعال را هم در دنیا و هم آخرت به دست می آوریم و خدمتگزار فرزند زهرا(س) می شویم. به فرزنان زهرا (س) که اولیای ما هستند ما را محبوب فاطمه(س) قرار می دهد. حضرت ابوالفضل العباس(ع) که فاطمه(س) او را فرزندم خطاب کرد، نه از باب انتساب خانوادگی که از باب این بود که عباس(ع) همه وجودش را به اندیشه درست گذاشت در خدمت امام حسین(ع) که امام زمانش بود، شد فرزند فاطمه(س) و امام خمینی(ره) فرمود شهدا فرزندان فاطمه(س) هستند.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: خدمتگزاران به شهدا، فرزندان فاطمه(س) هستند، امام معصوم می فرماید که اگر شما مردم را به کار نیکی راهنمایی کنید، شما ثواب آن عمل نیک را می برید شما باید هم دانش راهبردی را به کار گیرید برای خدمت کردن به اسالم در مسیرهای راهبردی. در اقدامات راهبردی و هم دانشتان را منتقل کنید به دستگاه هایی که در آنجا خدمت می کنید که نگاه ها، راهبردی بشود، نگاه ها روزمرده نباشد. نگاه ها باری به هر جهت نباشد؛ نگاه ها به بودجه نباشد؛ بلکه نگاه ها راهبردی باشد، مدیریت راهبردی باشد، برنامه ریزی راهبردی باشد؛ بسیج امکانات هم راهبردی باشد، آن وقت کار، مثبت و درست پیش می رود و بنای یک ملتی که براساس نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی پیش برود، بنای مستحکمی خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به انتخابات پیش رو در هفتم اسفند ماه گفت: این همان چیزی است که بایستی ملت ما در انتخابات به آن توجه بکنند. واقعا کاندیدایی که می خواهد برود مجلس، می خواهد برود قانونگذاری کند، محتوای قانون، راهبرد است. قانون هدایت می کند که کارها از چه مسیری با صحت انجام بگیرد. این یک راهبرد است. در مدیریت راهبردی زمان تعیین می کند، می گوید در این دوره زمانی یک ساله، پنج ساله و یا بیست ساله، ما چگونه بایستی از چه جایی به کجا برسیم.

قاعدتا هم قانون می خواهد، قانونگذاری می خواهد و هم شناخت قانون می خواهد؛ هر دوی اینها به خاطر اینکه حرکت راهبردی مغایرتی با قانون ندارد بلکه موید قانون است. بنابراین نگاه نامزدهای انتخاباتی هم باید نگاه راهبردی باشد با آدم هایی که افق بلندتری را می بینند و آینده ای برای این کشور می خواهند، آینده ای مثبت برای ملت می خواهند، بایستی مورد توجه قرار بگیرند و از کسانی که وابستگی برای این ملت می خواهند ایجاد کنند به استقلال کشور خدشه وارد بیاورند یا خدای نکرده موجب بازگشت و حسرت بشوند خب بایستی از اینها پرهیز بکنند.

کد خبر 325995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha