دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

همشهری‌انلاین: یالچین آک‌دوغان،معاون نخست وزیر ترکیه ضمن طرح ادعاهایی درباره حمله روسیه به غیرنظامیان سوری گفت: دوران استالین را به یاد می‌آورید که چگونه صدها هزار تن کشته شدند؟ در حال حاضر پوتین نیز همانند استالین رفتار می‌کند.

یالچین آک دوغان، معاون نخست‌وزیر ترکیه با طرح این ادعا که جنگنده‌های روسیه در سوریه "غیر نظامیان" را مورد هدف قرار داده‌اند، گفت: "چرا کوکان و زنان بار سفر بسته‌اند؟ زیرا یک نفر خانه‌های آنها را بمباران می‌کند. چه کسی بیمارستان‌ها را مورد هدف حمله‌هاي خود قرار داده است؟ آیا در شهر "اعزاز" و "تل رفعت" نیروهای داعش حضور دارند؟ چرا کسی صدای اعتراض خود را نسبت به عملیات روسیه علیه غیر نظامیان در سوریه بلند نمی‌کند؟"

او بعد از مقايسه پوتين با استالين ،در ادامه با انتقاد از سیاست‌های روسیه مدعی شد: مسکو درباره حمله‌هاي توپخانه‌ای ترکیه علیه مواضع یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه به شورای امنیت سازمان ملل اعتراض می‌کند اما از سوی دیگر حمله‌هاي خود را علیه "غیر نظامیان" ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از روزنامه حریت، آک دوغان اضافه کرد: یک گروه تروریستی به نام داعش ایجاد کرده‌اند و اکنون همه در حال مبارزه با این گروه تروریستی هستند، آمریکا، اعضای ائتلاف بین‌المللی، روسیه، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و دیگران در مبارز با داعش هستند. اما با وجود مبارزه همه این کشورها علیه داعش، باز هم نمی‌توانند این گروه را شکست دهند.

او مدعی شد: در مناطقی که جنگنده‌های روسی حمله می‌کنند، داعش حضور ندارد. در واقع هدف اصلی جنگنده‌های روسی مخالفان "میانه‌رو" سوری هستند!

روز جمعه نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه برگزار شد که بخش زیادی از مباحث این نشست در خصوص تحرکات نظامی ترکیه در سوریه بود و نماینده روسیه در سازمان ملل از اقدام احتمالی آنکارا علیه سوریه به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت که اقدام ترکیه می‌تواند تحولات در سوریه را دشوارتر و پیچیده‌تر کند.

کد خبر 325931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha