پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور ایران در گفتگو با سی‌ان‌ان تاکید کرد برای گسترش گفتگو و پذیرش دیدگاه‌های دیگران باید تلاش‌های زیادی انجام شود.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در مصاحبه با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان گفت: به منظور تقویت گفتگو و دیالوگ، ماباید برای پذیرش دیدگاه‌های دیگران و افزایش مدارا وتوان گوش دادن به دیگران هر تلاشی را انجام دهیم.

وی گفت من فکر می‌کنم دانشگاه‌ها جایگاه مناسبی برای گوش دادن به دیدگاه‌های متفاوت است و این نقش و کارکرد دانشگاه است بنابراین باید ظرفیت طرح و ارائه ایده‌ها و نظرات متفاوت در دانشگاهها ایجاد شود ومردم باید بتوانند در دانشگاه‌ها دیدگاه‌ها ونظرات خود را طرح کنند ودیدگاه‌های دیگران را هم بشنوند.

رئیس جمهور ایران در ادامه مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: محیط دانشگاه هم باید دوستانه باشد و به افرادی که تلاش می کنند دانشگاه ها را از تبدیل شدن به محیطی سازنده دور سازند یا افرادی که تلاش می‌کنند در دانشگاه‌ها تنش ایجاد کنند یا تلاش می‌کنند از ایجاد محیطی مثبت در دانشگاه‌ها سو استفاده کنند یا برای ایجاد تنش‌های بیشتر از دانشگاه‌ها سو استفاده می‌کنند و بر علیه انسانیت تلاش می‌کنند نباید اجازه فعالیت داد.

دکتر احمدی نژاد گفت با انجام دیدار و گفت‌وگو سازمان ملل و همچنین در دانشگاه کلمبیا توانستم کارهای مهمی را انجام دهم و دستاوردهای مهمی کسب کنم زیرا این دیدارها به مردم کمک می کنند تا توانایی شان برای گوش دادن به دیدگاه‌های دیگران را افزایش دهندکه برای صلح و دوستی و مهربانی و برادری در سراسر دنیا مهم است.

رئیس جمهور ایران در ادامه مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: صرف نظر از مسائل حاشیه ای وانچه مردم یا برخی از تحلیلگران بعد از این دیدارها گفتند انچه مهم است این است که چندین هزار دانشجو برای دیدار معلمی آمده بودند که در آنجا تدریس نکرده بود ولی آنها حدود یک ساعت با من در جلسه‌ای شرکت کردند، ما درباره برخی مسائل با هم صحبت کردیم و آنها در باره مسائلی که من مطرح کردم یا پیش از این مطرح کرده بودم فکر کردند و این برای من بسیار ارزشمند بود.

 البته اتفاقاتی هم افتاد که من فکر می‌کنم تحت تاثیر فضای سیاسی ایجاد شده توسط برخی گروهای سیاسی بوقوع پیوستند و من دوست داشتم این اتفاقات بوقوع نمی پیوست اما مهم نیست و من فکر می کنم دانشجویان و دانشگاهی‌ها این توانایی را دارند که خود را از این فشارهای سیاسی دور نگه دارند و افق دیدشان را گسترش دهند.

کد خبر 32569

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز