مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، روبات‌های انسان‌نما به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند.

روبات‌های انسان‌نما در راه فضا

به گزارش ایرنا، از آنجا که روبات‌ها نیازی به تنفس در فضا ندارند و مجبور به پوشیدن لباس‌های حجیم و عجیب نیستند و البته در انجام وظایف مکانیکی دقت بسیار بالایی دارند، روسیه تصمیم گرفته است در آینده نزدیک روبات‌های انسان‌نما را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند.

در حال حاضر دو نمونه اولیه از روبات‌های انسان‌نما با هدف اعزام به فضا، در دست ساخت هستند. نمونه اول، روباتی است که تمام حرکات آن توسط یک انسان کنترل می‌شود و روبات کلیه حرکات شخص کنترل‌کننده را به طور دقیق تقلید می‌کند. این روبات با استفاده از دوربین‌های پیشرفته، تصاویر زنده‌ای از محیط پیش رو را ارسال می‌کند و می‌توان آن را از راه دور مستقیما توسط یک انسان یا یک برنامه هوشمند کامپیوتری کنترل کرد. این روبات تاکنون رانندگی وسایل نقلیه مورد استفاده در ایستگاه فضایی بین‌المللی و جوشکاری را فرا گرفته است و گزینه خوبی برای نگه‌داری تجهیزات ایستگاه فضایی محسوب می‌شود.

محققان در تلاشند تا قدرت پردازش این روبات را به اندازه‌ای افزایش دهند که به طور خودکار و بدون نیاز به کمک انسان بتواند کلیه وظایف خود را به طور دقیق و کامل انجام دهد.

روسیه تنها کشوری نیست که برای ساخت و ارسال روبات به فضا اقدام کرده است. ناسا نیز در حال تولید روبات‌های فضانوردی است که انتظار می‌رود به زودی در کنار انسان‌ها در مدار زمین فعالیت کنند. همچنین کشور چین نیز اخیرا از یک روبات انسان‌نمای جدید رونمایی کرد. 

کد خبر 325642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha