بهار که بیاید، شکوفه‌ها که بیایند، نسیم و آسمان شفاف که بیاید، شهر هم از این رخوت و خواب و آلودگی رها می‌شود. امسال طرح استقبال از بهار به نام «بهارستان» از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران به اجرا در آمده است.

سيد مجتبي موسوي، سرپرست معاونت فرهنگي و هنرهاي شهري سازمان زيباسازي شهر تهران درباره‌ي اين طرح به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «ما هر‌سال در آستانه‌ي سال نو و آغاز بهار مجموعه‌ا‌ي را از آثار هنري در سطح شهر به نمايش مي‌گذاريم.

امسال اين طرح را بهارستان ناميده‌ايم كه هم مفهوم استقبال از بهار را بدهد و هم نام مناسبي باشد. اين طرح شامل نقاشي‌هاي ديواري، گرافيك، حجم‌ها و تخم‌مرغ‌هاي رنگي است كه در سطح شهر جا نمايي مي‌شود.»

به گفته‌ي او «هر يك از اين تخم مرغ‌هاي رنگي يك و نيم متر طول دارند و در اختيار هنرمندان قرار مي‌گيرند. 700 نفر در اين بخش شركت كردند كه از ميان آن‌ها 145 اثر برگزيده شد كه با آثار هنرمندان دعوت‌شده در مجموع 180 اثر خواهيم داشت.»

او با اشاره به بخش گرافيك مي‌گويد: «در بخش گرافيك 250 هنرمند شركت كردند كه 60 اثر كار هنرمندان برگزيده و  مدعو به اجرا در خواهد آمد.»

موسوي هم‌چنين مي‌گويد‌: «در بخش مجسمه‌سازي و هنرهاي محيطي، 120 اثر داريم كه در طول خيابان ولي‌عصرعج از راه‌آهن تا تجريش نصب خواهند شد.»

او مي‌گويد: «سعي شده كارهاي حجمي و هنرهاي محيطي متفاوتي در شهر تهران عرضه شود تا مردم با يك فضاسازي خلاق شهري رو به‌رو شوند و به‌نوعي سواد بصري و هنري شهروندان هم افزايش پيدا خواهد كرد.»

 او درباره‌ي كارهاي هنري خاص كودك و نوجوان  مي‌گويد: «‌من فكر مي‌كنم كارهاي تخم‌مرغ‌هاي رنگي براي مخاطب كودك و نوجوان جذاب باشد در سال 91 كودكان محك، مجري رنگ‌كردن يكي از اين آثار بودند.»

کد خبر 325503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha