مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

خطوط مترو، اتوبوس و تاکسی به مقصد نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب تا اردیبهشت ۹۵ کار خود را آغاز می کنند.

حمل ونقل

به‌گفته سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، محل فعلي نمايشگاه بين‌المللي تهران در بزرگراه شهيد چمران با توجه به مراجعات زياد، مسائل و مشكلات ترافيكي فراواني را براي شهروندان ايجاد كرده است. تشكري هاشمي افزود: مديريت شهري در ابتداي بزرگراه خليج فارس و در محدوده محل سابق عوارضي قم و در مجاورت حرم مطهر حضرت امام(ره)، مجموعه نمايشگاهي بزرگي را با ابعاد و ويژگي‌هاي بين‌المللي طراحي كرده كه مراحل ساخت‌وساز آن در حال انجام است.

وي با اعلام اينكه يكي از نيازهاي اساسي اين مجموعه، بحث‌هاي ترافيكي است، ‌اظهار كرد: چه براي آنها كه تمايل دارند با استفاده از حمل‌ونقل عمومي به نمايشگاه جديد تهران مراجعه كنند و چه براي آنها كه مايلند با وسيله نقليه شخصي خودشان به اين محل بيايند، بايد امكانات و تسهيلات لازم تدارك ديده شود تا شهروندان بتوانند از اقصي نقاط شهر، خود را در كمترين زمان ممكن به اين محل برسانند. وي تصريح كرد: خوشبختانه عمده كارهاي ساخت‌وساز ايستگاه متروي شهرآفتاب به سرانجام رسيده و اين ايستگاه مراحل انتهايي ساخت خود را مي‌گذراند و در مرحله نازك‌كاري قرار دارد.

وي با بيان اينكه به‌دليل عمليات عمراني در ايستگاه شاهد به‌مدت كوتاهي مسافران خط يك مترو كه مقصد آنها حرم مطهر حضرت امام(ره) و كهريزك است، ‌بايد در ايستگاه شاهد از مترو پياده شوند و با استفاده از اتوبوس ادامه مسير دهند، اضافه كرد: تلاش مي‌كنيم تا پايان سال اين عمليات را به اتمام برسانيم.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اينكه احداث پاركينگ‌هاي وسايل نقليه عمومي و شخصي، ساخت پايانه‌هاي اتوبوس و تاكسي و تدارك امكانات و تسهيلات حمل‌ونقلي ازجمله موضوعات مهمي است كه در مجموعه شهرآفتاب بايد درنظر گرفته شود، خاطرنشان كرد: همچنين سامانه حمل‌ونقل غيرموتوري شامل خطوط ويژه دوچرخه‌سواري و مسيرهاي ويژه پياده‌روي در داخل اين مجموعه درنظر گرفته شده تا افرادي كه علاقه‌مند هستند بتوانند از حمل‌ونقل پاك به‌عنوان امكاني مفرح و انتخابي جذاب از دوچرخه استفاده ‌يا پياده‌روي كنند.

کد خبر 325276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha