دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراحان اینترنت نسل ۵ این وعده را داده‌اند که سرعت آن ۱۰ تا ۱۰۰ برابر سریع تر از اینترنت‌های حال حاضراست و کمپانی ای‌تی‌اندتی (AT&T) قصد آزمایش اینترنت نسل ۵ را در ایالت هیوستون تگزاس دارد.

اینترنت نسل ۵

دانشمندان فناوری اطلاعات این وعده را داده‌اند که اینترنت نسل 5 سرعت بالا و مشخصی برای وصل شدن به اینترنت را دارد. برای مثال شما اگر به اینترنت نسل 5 متصل باشید به راحتی در كمتر از یک دقیقه می‌توانید آخرین فیلم جنگ‌ستارگان را دانلود کنید.

در حال حاضر ای‌تی‌اندتی (AT&T) برای بار دوم قصد توسعه اینترنت نسل 5 با کمک  کمپانی اریکسون و اینتل را دارد. ولی ای‌تی‌اندتی و کمپانی بزرگ شبکه بی سیم Verizon در حال آزمایشات اولیه هستند. صنعت تکنولوژی انتظار این را ندارد که اینترنت نسل 5 تا سال 2020 قابل استفاده باشد.

اگر اینترنت نسل 5 قابل استفاده با ایده‌ال ترین شرایط باشد، قابلیت پاسخ‌گویی به تمام دستگاه‌های ارتباطی را دارا است. برای مثال با استفاده از شبکه بی‌سیم اینترنت نسل 5 دکترها می‌تواند عمل‌های خود را از راه دور با استفاده از دست‌های روباتیک انجام بدهند. همچنین امکان انتقال ویدیوی‌هایی با کیفیت بالا یا بازی‌های سنگین به صورت مستقیم از اینترنت به هدست‌های واقعیت گر مجازی را فراهم می‌کند.

با فراهم شدن اینترنت نسل 5 توسعه فناوری‌های جدید مانند هدست واقعیت گرا - مجازی و ماشین‌های بدون سرنشین راحت‌تر می‌شود.

منبع: cnet   

کد خبر 325246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha