همشهری آنلاین: یک زوج جوان تمام اموال و دارایی های خود را به ارزش بالای ۱۰ میلیارد ریال وقف اهل بیت (ع) کردند.

به گزارش مهر، در موقوفات ثبت شده در ماه جاری واقفان با نیت های مختلف اموال و املاک خود را در سازمان ثبت اسناد به عنوان موقوفه ثبت رسمی کردند. محمدعلی آبادی از جمله واقفانی است که دو قطعه زمین مزروعی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع را با نیت تأمین هزینه های جاری مسجد جامع روستای علی آباد شور وقف کرد. قطعه اول این موقوفه از غرب به کال ششتمد، قطعه دوم از شرق به قنات دولت آباد و از جهت شمال به زمین موقوفه مسجد جامع این روستا منتهی می شود. روستای علی آباد شور از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار در دهستان قصبه شرق و در ۱۰ کیلومتری جنوب سبزوار واقع شده است.

  • عروس و دامادی که تمام اموال خود را وقف کردند

همچنین در موقوفه بعدی زوج واقف خیراندیش کاشانی که خواسته‌اند نامی از آنان برده نشود با ارادت قلبی خود به ساحت مقدس اهل بیت(ع) با مراجعه به اداره اوقاف و امورخیریه کاشان تمامی املاک و دارایی خود را وقف کردند تا با این اقدام خیر و خداپسندانه از فیوضات معنوی وقف بهره مند شوند.

  • فهرست اموال و دارایی‌های وقف شده به شرح زیر است:

۱) همگی و تمامیت ششدانگ یکباب منزل مسکونی به همراه دوباب مغازه متصل به آن به مساحت ۱۶۶.۳۵متر مربع واقع در نبش خیابان کارگر به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان حوزه علمیه و تولیت آن‌را مادام الحیات با خود و پس از فوت به نماینده ولی فقیه و امام جمعه وقت کاشان قرار داده اند.

۲) همگی وتمامیت ششدانگ یک قطعه زمین به مساحت ۱۶۳.۱۵ مترمربع واقع در خیابان کارگر کاشان به ارزش سه میلیارد ریال برای احداث کتابخانه عمومی و طبقه دوم آن در اختیار مراکز علوم دینی اسلامی قرار گیرد. ایشان تولیت موقوفه را مادام الحیات با خود و پس از فوت با نماینده ولی فقیه و امام جمعه وقت کاشان قرار داده اند.

۳) همگی و تمامیت ششدانگ یک قطعه زمین مزروعی که به صورت باغ است در روستای خزاق کاشان به ارزش شش میلیارد ریال به مساحت ۶۰۰ متر مربع برای استفاده مراکز علوم دینیه اسلام ناب محمدی و تولیت آنرا مادام الحیات با خود و پس از فوت با نماینده ولی فقیه و امام جمعه وقت کاشان قرار داده است.

۴) همگی و تمامیت ششدانگ یکباب خانه مسکونی به مساحت ۱۷۸.۴۸ متر مربع واقع در محله سلمقان بیدگل به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای استفاده مراکز علوم دینیه اسلام ناب محمدی و تولیت آنرا مادام الحیات با خود و پس از فوت با نماینده ولی فقیه و امام جمعه وقت کاشان قرار داده است.

۵) یک دستگاه کامیونت باری کفی زامیاد مدل ۱۳۸۵ به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال برای مصارف مصلای بزرگ بقیه الله الاعظم کاشان.

وقف زمین به نیت احداث مسجد در اردبیل

آقای حمزه نعما قوجه بیگلو از واقفان اردبیلی هم با حضور در اداره اوقاف شهرستان گرمی یک قطعه زمین مسکونی به متراژ ۷۲ متر مربع را برای احداث مسجد در روستای ملالار وقف کرد. ارزش تقریبی این زمین بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

زمین ۴۴۰ متری در یزد وقف مسجد شد

واقف نیکوکار «علی اکبر باقری» در اقدامی خداپسندانه زمین ۴۴۰ متری خود را وقف مسجد کرد. این واقف موقوفه را به یاد فرزند مرحومش عباسعلی باقری برای احداث مسجد علی بن ابیطالب (ع) میبد وقف کرده است.

  • سند موقوفه تنگه واشی اخذ شد

حجت الله عطا الله اسفندیار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه گفت: در سال جاری توانستیم سند موقوفه تنگه واشی در روستای جلیزجند را اخذ کنیم. وی گفته که در اداره اوقاف فیروز کوه ، تاکنون چهار مورد وقف به ثبت رسیده است، یک مورد آن که به لحاظ فرهنگی و معنوی ارزش بالایی دارد، وقف قرآنی به قدمت ۲۷۰ سال است. در این موقوفات ۵۰ درصد برای محرم و صفر است و الباقی هم صرف ساخت مساجد و حسینیه‌ها می‌شود.

کد خبر 325191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha