همشهری آنلاین: معاون بهداشت وریر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی به پرسشهای مربوط به بهداشت محیط از نوروز ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر سیاری در همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: علاوه بر آن هزار نفر در کشور نظارت بر بهداشت اماکن عمومی و فروشگاههای مواد غدایی را به عهده می‌گیرند.

وی همچنین از تشکیل ستاد ساماندهی بهداشت محیط وزارت بهداشت با حضور مدیر کل مبارزه با بیماری‌های واگیر و رییس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت خبر داد.

سیاری درباره برنامه‌های حوزه تغذیه نیز گفت: کار غنی سازی نان و شیر با ویتامین دی و اسید فولیک و در آینده ویتامین‌های دیگر با قوت دنبال می‌شود.

وی گفت: طی یکسال گذشته معادل ۵۷ میلیارد ریال مکمل در روستا‌ها توزیع شده است.

سياري دریاره شیوع استعمال دخانیات نبز گفت: ۵۱. ۲ درصد دانش آموزان سابقه مصرف قلیان دارند و ۳۱ درصد آن‌ها سیگار کشیده‌اند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: پیشنهادی، هم برای ادغام خدمات درمان معتادان در شبکه بهداشتی کشور مطرح شده که پیگیری می‌، شود.

وی تاکید کرد: دیگر به هیچ مجوز ارائه قلیان در کشور صادر نمی‌شود و صدور چنین مجوزی خلاف است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به سیاستگذاری جمعیتی نیز گفت: با اجرای، شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر از سالهای گذشته امروز نرخ رشد جمعیت به ۱. ۵ رسیده در حالی که نرخ باروری زیر ۲ خطرناک و کمتر از نرخ جایگزینی است.

کد خبر 325040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha