همشهری آنلاین: در جریان سفر وزیر دفاع به روسیه در هفته آتی احتمالاً قرارداد خرید جنگنده سوخو۳۰ از این کشور به امضای طرفین می‌رسد.

سوخو۳۰

به گزارش تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده راهی مسکو می‌شود تا در خصوص روابط دوجانبه و خرید تجهیزات دفاعی از این کشور با مسئولان عالی روس، مذاکره و گفت‌و‌گو کند.

یکی از مهمترین موضوعات در روابط ایران و روسیه که وزیر دفاع اخیراً آن را علنی کرد، موضوع خرید جنگنده سوخو30 از کشور روسیه است. سردار دهقان در این باره گفته بود: امروز نیاز داریم توجه جدی به نیروی هوایی و جنگنده‌ها شود و هواپیمایی که متخصصان در ستادکل اعلام کردند، هواپیمای سوخوی روسی بود که آن را مطرح کردیم و علاقمندیم در ساخت و تولید اقلام مورد نیاز شراکت و همکاری داشته باشیم.

وزیر دفاع همچنین تأکید کرده بود: "در حال حرکت به‌سمت انعقاد قرارداد خرید جنگنده سوخو30 از روسیه هستیم".

حالا چند روز پس از این سخنان مهم وزیر دفاع، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده است: ممکن است در جریان بازدید حسین دهقان وزیر دفاع ایران از مسکو در روزهای 15 و 16 فوریه [26 و 27 بهمن ماه]، قرارداد تحویل هواپیماهای جنگنده سوخو30 به تهران را امضا کند.

وزیر دفاع قرار است که در این سفر با ولادیمیر کوژین دستیار رئیس جمهور، دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار کند.

کد خبر 324802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha