چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه آمریکا گفت: ابومصعب الزرقاوی به طور شیطان گونه‌ای با استعداد بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، کاندولیزا رایس حتی پا را از این فراتر گذاشت و استعداد الزرقاوی در فرماندهی عملیات تروریستی را با استعداد ژانرال رابرت ای لی و ژنرال اولیسس گرانت، از فرماندهان جنگ‌های داخلی آمریکا که در دو جبهه متخاصم شمال و جنوب علیه یک دیگر به نبرد می‌پرداختند، مقایسه کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه این سخنان خطاب به خبرنگار فاکس نیوزگفت: الزرقاوی یک سازمان دهنده ممتاز و برجسته بود و تصور می‌کنم او در انجام عملیات استراتژیک فردی مستعد بود.

رایس افزود: جانشینان الزرقاوی از استعداد کمتری نسبت به وی برخوردارند و نمی‌توانند نظر موافق جنگجویان خارجی را یه خود جلب کنند.

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: تصور غلطی خواهد بود که کشته شدن الزرقاوی را یک پیروزی کوچک و بی اهمیت در عرصه نبرد علیه تروریسم تلقی کنیم.

رایس گفت: هنگامی که شما از مردم می‌شنوید... اگر شما یکی از آن‌ها را بکشید، آن‌ها رییسی دیگر جایگزین می‌کنند، به خاطر داشته باشید این تشبیه به مثابه آن است که بگویید: اگر شما رابرت لی و یا اولیسس گرانت را بردارید، آن‌ها ایشان را با فرد دیگری جایگزین می‌کنند.

رایس در توجیه سخنان خود درباره رییس سابق القاعده عراق گفت: پس از کشته شدن الزرقاوی آن‌ها (القاعده) اشتباهات بیشتری مرتکب شده‌اند.

ابومصعب الزرقاوی یک سال پیش توسط نیرو‌های آمریکایی کشته شد. از آن زمان به بعد نیرو‌های القاعده در عراق به رغم عقب‌نشینی و شکست‌هایی که متحمل شده‌اند همچنان ماهیت خود را به عنوان یک نیروی تهدید کننده در عراق حفظ کرده‌‌اند.[بازتاب کشته شدن زرقاوی]

کد خبر 32473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز