همشهری آنلاین: هکرها اسامی، عنوان‌ها و اطلاعات تماس هزاران نفر از کارمندان اف‌بی‌آی و سازمان امنیت آمریکا را در اینترنت منتشر ساختند.

اف‌بی‌آی

براساس گزارش CNet، اطلاعات شخصي نزديك به 30 هزار نفر از كارمندان دولت آمريكا از جمله كارمندان FBI در فضاي مجازي منتشر شده‌اند. هكري كه ادعاي دسترسي به اين اطلاعات را از طريق اينترانت FBI را دارد از يك حساب كاربري ايميل وزارت دادگستري آمريكا براي نفوز به شبكه استفاده كرده‌است.

اين هكر سپس اطلاعات شخصي بيش از 20 هزار كارمند FBI و نزديك به 9000 كارمند وزارت امنيت آمريكا را دانلود كرده و منتشر ساخته‌است. اين اسامي و اطلاعات روي وب‌سايت اشتراك‌گذاري رمز‌نويسي شده‌اي منتشر شده‌اند.

هكر اولين بخش از اطلاعات را به همراه هشتگي در دفاع از فلسطين،‌روي توئيتر منتشر كرد،‌با اين همه هنوز مشخص نيست چه ميزان از اين اطلاعات به صورت عمومي قابل دسترسي هستند.

با اين همه سخنگوي سازمان امنيت داخلي آمريكا مي‌گويد اطلاعات منتشر شده حاوي جزئيات حساس شخصي كارمندان نيست،‌ با اين همه در تلاش است تا دسترسي غيرقانوني به يكي از سيستم‌هاي اين سازمان را مورد بررسي قرار دهد.

اين نفوذ ديجيتالي همزمان با افزايش نگراني‌ها از توانايي هكرها به دسترسي به تمامي اطلاعات  كاربران اينترنت رخ داده‌است، گروهي بر اين باورند هكرها در هر شرايطي مي‌توانند به اطلاعاتي كه كاربران به بهترين شكل ممكن مخفي كرده‌اند،‌دسترسي پيدا كنند، زيرا تا كنون سازمان‌هاي دولتي، شركت‌هاي بهداشتي و صنايع خصوصي نتوانسته‌اند در برابر حملات سايبري مقاومت كنند.

در ماه جولاي سال 2015 ميلادي 22 ميليون نفر قرباني حمله‌اي سايبري به پايگاه داده‌هايي متعلق به دولت آمريكا شدند. پس از آن نيز مجموعه‌اي از حملاتي كه دولت آمريكا را هدف گرفته بودند، از جمله هك كردن وب‌سايت عمومي سازمان جاسوسي آمريكا، دسترسي به ايميل‌هاي كاخ سفيد و نفوذ به حساب‌هاي كاربري ارتش آمريكا، توسط هكرها اجرا شدند.

کد خبر 324562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha