همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور درحاشیه شصت و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی و چند تن از سران کشورهای افریقا، آسیا، اروپا و همچنین رئیس جمهور لبنان دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در دیدار احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی با آقای احمدی نژاد رئیس جمهور، دو طرف بر همکاری کشورهای اسلامی برای تحقق اهداف مشترک مسلمانان تاکید کردند.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی با اشاره به سخنرانی آقای احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا برخورد بی‌ادبانه رئیس دانشگاه کلمبیا را تقبیح کرد و گفت: پیام منطقی شما تاثیر مثبتی بر مخاطبان داشت و شما با رفتار خود به آنها یاد دادید چگونه در برخورد با دیگران مودب باشند و جنبه های انسانی را رعایت کنند.

رئیس سازمان کنفرانس اسلامی در ادامه این ملاقات گزارشی از فعالیت های سازمان کنفرانس اسلامی برای ارتقای همکاری های فنی میان کشورهای مسلمان را به‌رئیس جمهور ارائه کرد.

رئیس جمهور کشورمان نیز گفت: وظیفه ما ترسیم چهره روشنی از اسلام در جهان است.
آقای احمدی نژاد تصریح کرد ایران آماده است تجربیات خود را در زمینه فن آوری صلح امیز هسته‌ای دراختیار دیگر کشورها قرار دهد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی هم در دیدار با آقای احمدی نژاد با تقبیح سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا گزارشی از نقش آفریقای جنوبی درتحولات آفریقا به اطلاع رئیس جمهور کشورمان‌رساند.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در دیدار روسای جمهور کشورهای گامبیا, کرواسی , سریلانکا، سنگال، نیجریه، و کومور بر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید کرد.

امیل لحود رئیس جمهور لبنان هم در دیدار با رئیس جمهور کشورمان از حمایت مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و مردم ایران در جنگ 33 روزه لبنان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهور نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه حزب الله لبنان هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت گفت: ما امیدواریم مسائل لبنان درجهت مصالح مردم این کشور حل شود.

کد خبر 32451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز