سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

گروه بورس: آمارها نشان می‌‌دهد، شهریور؛ ماه پررونقی، در دوره فعالیت‌های بورس تهران بوده‌است.

طبق آمار دریافتی، در یک ماه گذشته سهامداران 33 شرکت فعال در بورس تهران شاهد رشد بیش از 10 درصدی ارزش سهام خود بوده‌اند.

در این مدت بالاترین سود ناشی از رشد قیمت سهام نصیب سهامداران شرکت صدرا شد.

قیمت هر سهم صدرا در طول شهریور امسال  68 درصد افزایش یافت و از مرز 200 تومان گذشت. در این دوره یکهزار و 700 نفر در صف خرید 2/19 میلیون سهم صدرا ایستادند و 40 میلیارد ریال از نقدینگی خود را برای خرید سهام صدرا پرداختند.

ایران مرینوس هم عنوان دومین سهم پرسود بورس در شهریور امسال را به خود اختصاص داد. ارزش سهام این شرکت نیز  64 درصد بالا رفت. تعداد خریداران سهام ایران مرینوس اندک بود و فقط 45 نفر سهام این شرکت را داد و ستد کردند.

رتبه‌های سوم تا پنجم جدول سهام پرسود بورس در شهریور نیز به پتروشیمی شیراز، لعابیران و قند هگمتان اختصاص یافت. ارزش سهام پتروشیمی شیراز در یک ماه گذشته 54 درصد رشد کرد و قیمت هر سهم لعابیران  35 درصد بالا رفت. سهام قند هگمتان نیز رشدی  32 درصدی را تجربه کرد.

در کل در طول شهریورماه امسال ارزش سهام 101 شرکت فعال در بورس با رشد قیمت روبه‌رو شد که آمار جالب توجهی به نظر می‌رسد. در این مدت قیمت سهام 20 شرکت نیز بدون تغییر در تالارهای بورس داد و ستد شد.

پرطرفدارها

اما عنوان پرطرفدارترین سهام شهریورماه به مس اختصاص یافت. در آخرین ماه تابستان 86، تعداد خریداران سهام مس به 6 هزار نفر نزدیک شد. در این مدت 5 هزار و 800 نفر در صف خرید 118 میلیون سهم مس ایستادند. ارزش کل داد و ستدهای انجام شده بر سهام مس طی این مدت 972 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

در این مدت مپنا هم دومین سهم پرطرفدار بازار بود. در طول شهریور امسال  5 هزار و  700 نفر سهام مپنا را برای سرمایه‌گذاری برگزیدند. در یک ماه گذشته 653 میلیون سهم مپنا در مجموع به ارزش  907 میلیارد ریال داد و ستد شد.

گل گهر، چادرملو و گالوانیزه سپاهان نیز در رتبه‌های سوم تا پنجم جدول سهام پرطرفدار بورس ایستادند. در طول شهریور ماه برای سهام هر یک از این شرکت‌ها  3 هزار و  300 خریدار وجود داشت.

آمارها نشان می‌دهد: در یک ماه گذشته تعداد خریداران سهام   12 شرکت فعال بورس از مرز یکهزار نفر فراتر رفت  تا بازار به نسبت پرعمقی را در طول شهریور امسال شاهد باشیم.

کارنامه بازار

طبق آمار دریافتی در طول شهریور امسال در مجموع سهام 250 شرکت پذیرفته شده در بورس مورد مبادله قرار گرفت. در این مدت 60 هزار نفر در بورس تهران به داد و ستد سهام پرداختند.

در این مدت در مجموع یک میلیارد و 582 میلیون سهم عرضه شده در بورس به فروش رسید. ارزش کل مبادلات انجام شده در بازار، طی شهریور امسال، 4 هزار و 704 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

کد خبر 32414

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز