همشهری آنلاین: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه میانگین دریافت مدال ایران در بازی های المپیک چهار و نیم مدال در هر دوره است، گفت: از نظر آماری خوشبینانه‌ترین حالت کسب هشت مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل برای کاروان ایران است.

گودرزی

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی با بيان اين نظر افزود: یک سال است که ستاد عالی بازی‌های المپیک تشکیل شده است و روسای فدراسیون‌ها در جلسات این ستاد مشکلات، برنامه‌ها، نیازها و بسیاری از موضوعات دیگر را ارائه می‌کنند و وزارت ورزش و جوانان نیز توصیه‌های خود را خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تا کنون 33 سهمیه ایران در بازی‌های المپیک 2016 برزیل قطعی شده است، گفت: شش سهمیه متعلق به زنان ورزشکار ایران که آمار خوبی است و سایر سهمیه‌ها نیز به مردان اختصاص دارد.

وی گفت: فدراسیون‌های المپیکی تلاش گسترده‌ای برای حضور شایسته در المپیک 2016 ریو دارند و دولت نیز حمایت خوبی از آنها دارد. در سال جاری 85 میلیارد تومان برای فدراسیون‌های المپیکی تخصیص اعتبار شده است.

وزیر ورزش و جوانان در باره حضور ایران در بازی‌های پارالمپیک 2016 برزیل نیز گفت: به مراتب سهمیه‌های ایران در این بازی‌ها نسبت به المپیک بیشتر است و مجموعه تلاش خوبی برای آماده سازی دارد.

رئیس ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی وزارت ورزش برای تعداد مدال کاروان المپیک در برزیل چیست؟ گفت: میانگین کسب مدال ایران در بازی‌های المپیک سه ونیم مدال است و به دلیل جهش مدالی ایران در المپیک 2012 لندن این داده آماری به چهار و نیم مدال افزایش یافته است. از نظر آماری باید در همین حدود مدال کسب کنیم و در بهترین حالت می‌توان پیش‌بینی کرد که هشت مدال کاروان ایران کسب کند.

وی تاکید کرد: البته کسب مدال در بازی‌های مهم المپیک به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت. اما نباید پیش‌بینی‌ها نیز به دور از واقعیت‌ها باشد.

کد خبر 324033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha