یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

پگاه شفتی: این‌جا دوچرخه است، ولی فناوری این‌بار به‌سراغ یک سه‌چرخه رفته است. سه‌چرخه‌ای دقیقاً با سه‌چرخ و بسیار قوی‌تر از یک دوچرخه!

دوچرخه شماره ۸۲۱

سه‌چرخه‌ای کار یک طراح جوان یونانی. نام این سه‌چرخه که فعلاً در مرحله‌ی کانسپت یا ایده‌ی پیش تولید به‌سر می‌برد، «کیلاد 2/0» (Kaylad2.0) است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۱

از این زاویه انگار دوچرخ دارد. اما یک چرخ دیگر هم آن‌طرف وجود دارد.

 

«دیمیتریس نیاویس» طراح یونانی کیلاد 2/0می‌گوید: «به‌زودی این سه‌چرخه به مرحله‌ی تولید می‌رسد. سه‌چرخه‌ای برقی، پر از ابزارک که انرژی موردنیازش را از باتری‌های لیتيومی‌اش می‌گیرد.

این باتری‌ها نیروی موردنیاز برای یک موتور 250 واتي را فراهم می‌کنند. موتوری که می‌تواند به کمک رکاب‌ها بیاید و نیروی سوار را چند برابر کند.»

 

دوچرخه شماره ۸۲۱

دوچرخه شماره ۸۲۱

سیستم قفل خودکار، در بدنه تعبیه شده است و مدتی بعد از ثابت ماندن خودبه‌خود قفل می‌شود.

 

کیلاد 2/0با این که نام سه‌چرخه را یدک می‌کشد، اما یک وسیله‌ی نقلیه‌ی حرفه‌ای است: دو چراغ ال‌ای‌دی، راه جلو را روشن می‌کنند و دو چراغ ترمز در عقب به راننده‌ی پشت این سه‌چرخه هشدار می‌دهند.

صحبت از ترمز شد، ترمزهای این سه‌چرخه ترمزهای هیدرولیکی هستند که بسیار نرم و قابل انعطاف عمل می‌کنند و کاملاً برای چنین وسیله‌ای مناسب‌اند. سیستم جی‌پی‌اس، آینه‌های متحرک و سیستم قفل خودکار جنبه‌های دیگری از کارکردهای مدرن این سه‌چرخه هستند.

چرخ‌های بدون تیوب که بسیار سبک هستند، نیروی رکاب‌زدن سوار را بیش‌تر می‌کنند. از طرفی دنده‌دار بودن این سه‌چرخه سوار را تشویق می‌کند تا در مسیرهای متفاوت سیستم مناسب با مسیر را انتخاب کند و هم‌چنان به رکاب‌زدن ادامه دهد.

 

دوچرخه شماره ۸۲۱

مواظبش باشيد، این وسیله‌ی نقلیه هر دزدی را وسوسه می‌کند.

 

دسته‌های شاخ‌دار و میله‌ی منحنی متصل به دسته‌ها، ایمنی سوار را بسیار بیش‌تر کرده است. یک محفظه‌ی چمدان‌مانند نیز در زیر دسته‌ها نصب می‌شود که بسته به نیاز کاربر می‌تواند از سه‌چرخه جدا شود و با دسته‌ای که بیرون می‌آید کاربر آن را به دنبال خود به هرکجا با پای پیاده بکشاند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۱

مواظبش باشيد، این وسیله‌ی نقلیه هر دزدی را وسوسه می‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۱

مواظبش باشيد، این وسیله‌ی نقلیه هر دزدی را وسوسه می‌کند.

کد خبر 323931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha