همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه در تمام دنیا نمونه بی‌بدیلی از حیث استقلال و دارا بودن اختیارات است گفت: این استقلال برای اینکه در همه امور جاری باشد نیازمند این است هرکسی در حد مسئولیتش به حفظ آن کمک کند.

به گزارش فارس، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری گفت: انقلاب اسلامی ما حادثه ای بی بدیل و بی نظیر بود و هرچه بیشتر در تاریخ جلو می رویم می توانیم به شاخص های ویژه این نظام فلسفی سیاسی در جهان امروز پی ببریم.

وی افزود: علاوه بر بی بدیل بودن اصل این نظام یکی از ویژگی های نظام بی بدیل بودن نظام قضایی کشور است، نحوه چینش قوا در جمهوری اسلامی خاص است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا روابط قوای سه گانه اینگونه نیست که علت آن هم وجود رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: در هر کجای دنیا رئیس قوه قضائیه به نحوی توسط قوه مجریه یا مقننه تعیین می شود اما در نظام ما قوه قضائیه کاملا مستقل از قوای دیگر است.
آیت الله صادق آملی لاریجانی گفت: این استقلال در هیچ کدام از نظام های قضایی دنیا وجود ندارد و قوه قضاییه جمهوری اسلامی می تواند بگوید با استقلال کامل در کنار قوای دیگر زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کند.
رئیس قوه قضاییه گفت: مساله استقلال قوه قضاییه موضوع مشخصی است و این استقلال برای اینکه در همه امور جاری باشد نیازمند این است هرکسی در حد مسئولیت خود به این حفظ استقلال کمک کند.
وی افزود: شاید در هیچ کجای دنیا صدق نکند که قوه قضاییه این مقدار اختیار قانونی داشته باشد، بنابراین دستگاه قضایی از حیث اختیارات هم در دنیا بی بدیل است.

آملی لاریجانی گفت: در همین راستا توقع مردم هم از دستگاه قضایی بالاست و به همین جهت باید اعتماد مردم را جلب کنیم، اگر عدم سلامت در جایی از قوه قضاییه دیده شود مردم بی اعتماد می شوند.
رئیس قوه قضایی گفت: امروز بعد از سی و چند سال می توانیم بگوییم قوه قضاییه مسیر تکاملی خود را طی کرده است، کسانی که اهل ثروت و قدرت بودند دیده شد که اگر تخلف کردند به محکمه کشیده شدند.

 

کد خبر 323873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha