مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی ژاپنی اعلام کرد اولین مزرعه تمام اتوماتیک جهان که روبات‌ها کنترل تمامی مراحل از آبیاری گرفته تا برداشت محصول را در آن را به دست دارند، افتتاح می‌کند.

مزرعه روباتیک

براساس گزارش ديسكاوري، شركت Spread در كيوتو مي‌گويد اين مزرعه فعاليت خود را از اواسط سال 2017 آغاز خواهد‌كرد و به توليد روزانه 30 هزار كاهو خواهد‌پرداخت. اين شركت اميدوار است تا در طول پنج سال ميزان توليد محصولات خود را به پنج ميليون برساند.

اين مزرعه 4400 متر مربعي داراي طبقه‌بندي از كف تا سقف است كه محصولات در ميان اين طبقات كشت داده مي‌شوند. به گفته شركت Spread كشت دانه‌ها توسط انسان‌ها انجام خواهد‌شد،‌اما بقيه فرايند نگهداري،‌آبياري و برداشت به عهده روبات‌ها خواهد‌بود.

استفاده از نيروهاي روباتيك در كشت و زرع مي‌تواند هزينه‌هاي مزرعه را به نيم برساند و مصرف انرژي در آن را به يك سوم كاهش دهد. كاهو‌هاي اين مزرعه كه هيچ‌نوع آفت‌كشي دريافت نكرده‌اند،‌ نسبت به كاهو‌هايي كه در مزارع عادي كشت داده مي‌شوند از بتا‌كاروتن بيشتري نيز برخوردارند.

ژاپن عاشق روبات روز به روز گرايش بيشتري به استفاده از نيروهاي روباتيك پيدا مي‌كند تا به اين شكل كمبود نيروي كار خود كه حاصل از سالخوردگي جمعيت اين كشور است،‌جبران كنند.

کد خبر 323756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha