همشهری آنلاین: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بازداشت و جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر در اولویت است، گفت: ۳۵۰۰ معتاد متجاهر در تهران جمع آوری شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش سراسری معاونان و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور درمورد افزایش کشفیات مواد مخدر افزود: امسال در حوزه کشفیات 16 درصد افزایش داشته ایم و با توجه به اولویت بندی و برنامه ریزی ها، در شرق و جنوب کشور سیاست های خوبی اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه بازداشت خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر در اولویت قرار دارد، گفت: در این راستا اقدامات مطلوبی بویژه در تهران با همکاری سایر دستگاه ها انجام شده است.

وزیر کشور افزود: دو هزار بانوی معتاد از سطح شهر جمع آوری و درمان شده اند و اکنون نیز در مرحله کارآموزی هستند.

  •  پیشگیری از پولشویی اولویت سال آینده

رحمانی فضلی گفت: اولویت سال بعد پیشگیری از پولشویی است. در این راستا برای مدیریت بیشتر، یک رابطه ساختاری بین پلیس فتا، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت اقتصاد و دارایی ایجاد شده است.

رحمانی فضلی درمورد انتخابات پیش رو گفت: مسیر انتخابات به خوبی طی و مرحله اجرایی انتخابات، رد و تأیید صلاحیت ها مبتنی بر استعلامات چهارگانه انجام شده است.

وی افزود: از طریق هیات اجرایی(معتمدین مردم) 10 هزار نفر فاقد سابقه اعلام شدند، 800 نفر رد صلاحیت شدند و بیش از 300 نفر انصراف دادند، همچنین 5500 نفر تقاضای تجدید نظر کردند که از سوی شورای نگهبان یک فرصت 20 روزه برای رسیدگی به تمام اعتراضات اعلام شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این راستا وزارت کشور پیرو تعاملات با شورای نگهبان است و نظر خود را مستمر اعلام و برای رسیدگی، قول مساعد داده است.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان در چارچوب قانون به حقوق افراد رسیدگی کند. شورای نگهبان نیز مسیری به جز قانون در پیگیری حقوق ندارد.

رحمانی فضلی همچنین درمورد افزایش جرائم رانندگی گفت: پیشنهاد ما در وزارت کشور و نیروی انتظامی افزایش سطح جرائم متناسب با نوع تخلفات بود، اما دولت با بررسی و امکان سنجی فقط 12 مورد افزایش جرائم را قبول کرد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم کسی مرتکب تخلف در رانندگی و مجبور به پرداخت جریمه نشود.

کد خبر 323755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha