رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران از تصویب ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و همچنین تأمین مالی ۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار از طریق فاینانس برای سال آینده خبر داد و با تشریح اولویت‌های جذب سرمایه‌های خارجی تأکید کرد:

به هر سرمايه‌گذار خارجي خوشامد نمي‌گوييم. به گزارش همشهري، محمد خزايي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه جذب سرمايه‌هاي خارجي يك ضرورت و نه يك انتخاب است، افزود: اولويت كشور در بحث سرمايه‌گذاري، بخش داخلي و تقويت بخش خصوصي و سپس سرمايه‌گذاري خارجي است به‌نحوي كه بايد فرش قرمز را ابتدا براي سرمايه‌گذاران داخلي پهن كنيم و سپس به سرمايه‌گذاري خارجي توجه كنيم. معاون وزير اقتصاد با تأكيد بر اينكه به هر سرمايه‌گذار خارجي خوشامد نمي‌گوييم، اظهار داشت:

سرمايه‌گذاري مطلوب و مورد نظر آن است كه داراي ارزش افزوده مانند ايجاد اشتغال، افزايش صادرات، انتقال فناوري و تكنولوژي و... باشد. خزايي بهره‌گيري از فاينانس خودگردان را از برنامه‌هاي دولت اعلام كرد و گفت: با استفاده از اين روش، تلاش مي‌شود تا بار استقراض دولت افزايش نيابد، ضمن اينكه تلاش شده در بخش فاينانس‌ها به سمت پروژه‌هاي مناسب و زيربنايي حركت كنيم.

خزاعي گفت: باتوجه به بهره‌گيري از فاينانس خودگردان، دست ما بسته شده زيرا به روش گذشته نمي‌توانيم فاينانس انجام داده و اقساط آن را در بودجه قرار دهيم. معاون وزير اقتصاد ادامه داد: اگرچه از اجراي برجام تنها 2هفته مي‌گذرد اما با مقدماتي كه پيش‌بيني شده 7ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي مصوب داريم كه رشد مطلوبي نسبت به گذشته دارد؛ البته با چشم‌انداز پيش رو اين رقم در سال 95به‌طور قطع بيشتر خواهد بود.وي درباره فاينانس نيز گفت: با توجه به مذاكرات متعدد انجام شده پيش‌بيني مي‌شود سال 2016ميلادي و يا سال 95ظرفيت فاينانس‌ها 45ميليارد دلار باشد.

کد خبر 323681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha