همشهری آنلاین: با تداوم تظاهرات مخالفان دولت نظامی و برگزاری بزرگ‌ترین تظاهرات ‪۲۰‬ سال اخیر در میانمار، برخی رهبران جهان در مورد استفاده از زور توسط زمامداران این کشور در سرکوبی مخالفین هشدار دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانسه ‪ ،۲۴‬با شدت گرفتن تظاهرات مخالفین دولت میانمار بویژه فعالیت چشمگیر روحانیون بودائی که از جایگاه خاصی در این جامعه برخوردارند، بیم عمومی به ویژه رهبران جامعه بین‌المللی از توسل به زور نظامیان حاکم بر میانمار در سرکوبی این تظاهرات است، امری که در موج جدید تظاهرات ضددولتی تاکنون رخ نداده اما گسترش تظاهرات که امروز به اوج خود رسید بیم از وقوع آن را تشدید کرده است.

به گفته این شبکه تلویزیونی، هزاران تن از تظاهرکنندگان ضد دولتی در خیابان‌های رانگون دست به راهپیمایی اعتراض‌آمیز زدند.[در همین ارتباط]

علت موج جدید تظاهرات علیه زمامداران نظامی میانمار، افزایش نزدیک به دو برابر بهای سوخت در این کشور فقیر جهان است.

بر اساس آمار رسمی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول بیش از ‪ ۷۰‬درصد از جمعیت ‪ ۵۳‬میلیونی میانمار با درآمدی کمتر از یک دلار در روز و زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این شبکه تلویزیونی به‌نقل از مفسرین امور میانمار افزود: آنچه هنوز روشن نیست استراتژی نظامیان حاکم بر میانمار در مقابله با تظاهرات رو به گسترش در این کشور است، تظاهراتی که به شکل روزافزون از حمایت جامعه بین‌المللی برخوردار می‌شود.

کد خبر 32355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز