همشهری آنلاین: مدیرکل مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور گفت : این سازمان با ارتقاء زیر ساخت های لازم سعی می کند که زمان صدور کارت هوشمند ملی از زمان درخواست تا چاپ به کمتر از دو هفته کاهش یابد.

به گزارش ايرنا، حمیدرضا یغمایی در اين باره افزود: براساس هدف گذاری تا پایان سال 1397 برای تمام واجدین شرایط کارت هوشمند ملی صادر خواهد شد؛ ضمن اینکه شمار کارت‌های هوشمند ملی صادر شده نیز تا پایان سال به هفت میلیون می رسد.

وی افزود: از سال 1391 صدور کارت هوشمند ملی آغازشده است و تلاش براین است تا زیر ساخت های لازم برای صدور کارت هوشمند ملی ارتقاء یابد.

وی اعلام کرد: افرادی که فاقد کارت ملی یا کارت هوشمند ملی هستند برای دریافت کارت ملی می‌توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.

یغمایی اظهار کرد: دریافت کارت هوشمند ملی طی 2 مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام امکان پذیر است و افراد فاقد کارت ملی یا کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند.

مدیرکل مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال تاکید کرد: وجوه دریافتی دفاتر پستی یا پیشخوان دولت بابت انجام مرحله پیش ثبت نام بر اساس تعرفه های تعیین شده از سوی این دفاتر است .

وی ادامه داد: همه افراد می‌توانند خودشان در سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند و سپس براساس زمان و نشانی اعلام شده به محل مورد نظر برای کارت مراجعه کنند. مبلغ 17هزار 200تومان به صورت ثابت و مبلغ متغیر از 9 تا 12 هزار تومان بسته به وضعیت شهرها یا کلانشهرها نیز برای ادامه روند ثبت نام از سوی متقاضیان پرداخت می شود .

مدیرکل مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال درباره نحوه ثبت نام از طریق سامانه NCR اضافه کرد: در این مرحله از ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزء افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.

کد خبر 323469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha