همشهری آنلاین: یک منبع خبری افغانستان اعلام کرد که رادیو داعش از پایگاه نظامیان خارجی در فرودگاه استان ننگرهار در شهر جلال آباد در شرق این کشور پخش می‌شود.

رادیو داعش

به گزارش ايرنا، خبرگزاری «جمهور» به نقل از اهالی ننگرهار نوشت که رادیو داعش از پایگاه نظامیان خارجی پخش می‌شود و در غیر این صورت، مقامات دولتی افانستان می‌توانستند ایستگاه آن را پیدا کنند و مانع پخش آن شوند.

پیشتر گروه طالبان نیز ادعا کرده بود که رادیو داعش از پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام پخش می‌شود.

جمهور نوشته است که احتمال دارد ایستگاه رادیو داعش در فرودگاه ننگرهار واقع شده باشد و پخش این رادیو ادعاهای «ظاهر قدیر » را در رابطه با حمایت مقامات دولتی از داعش تقویت می‌کند.

ظاهر قدیر نایب رئیس مجلس نمایندگان حدود یک ماه پیش دولت و اداره امنیت ملی افغانستان را متهم به حمایت از داعش و طالبان کرد، اما هنگامی که از وی خواسته شد تا شواهد خود را ارائه کند، اعلام کرد در صورت ارائه شواهد، نظام سیاسی کشور از هم فرو می‌پاشد.

جمهور نوشت که مردم و فعالان جامعه مدنی ننگرهار بر این باور هستند که رادیو داعش در پایگاه نظامیان خارجی در ننگرهار به پخش برنامه‌های خود ادامه می‌دهد.

عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افانستان چهاردهم دی ماه در مجلس نمایندگان گفت که این وزارت خانه بعد از گذشت 48 ساعت از پخش اولین فرکانس این رادیو مانع پخش آن شده است، اما در پاسخ به این پرسش نمایندگان که چرا بعد از این مدت نیز صدای این رادیو شنیده می‌شود، گفت که اداره امنیت ملی خواسته است تا محل این ایستگاه را شناسایی کند و بیشتر از این نمی‌تواند در این باره توضیح بدهد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که رادیو داعش که ابتدا تنها به زبان پشتو پخش می شد، در روزهای اخیر به زبان‌های دری یا فارسی اصیل و عربی نیز برنامه پخش می‌کند.

کد خبر 323359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha