پس از تاخیر چند ماهه در معرفی نماینده‌ اپراتور دوم تلفن همراه برای تشکیل شرکتی در رابطه با طرح استفاده‌ مشاع اپراتورهای تلفن همراه از سایت‌های BTS، سرانجام نماینده‌ شرکت ایرانسل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، از مدت‌ها پیش قرار بود شرکتی با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شود که در آن نمایندگانی از شهرداری، شرکت ارتباطات سیار (اپراتور اول تلفن همراه)، ایرانسل (اپراتور دوم تلفن همراه)‌ و تالیا حضور داشته باشند تا این شرکت در جهت انجام اقدامات لازم برای استفاده‌ مشترک اپراتورهای تلفن همراه از آنتن‌های BTS، فعالیت کند، زیرا بحث مکان‌یابی جهت نصب آنتن‌ها یکی از مشکلات اپراتورهای تلفن همراه به شمار می‌آید.

بنا بر اعلام مسئولان، این شرکت قرار است در خصوص سایت‌های مشترک مربوط به اپراتورها سرمایه‌گذاری و سایت‌ها را با توجه به فضای مورد نیاز آن‌ها ایجاد کند و از هر اپراتوری که تقاضای استفاده از فضا، دکل، برق و یا امکانات دیگر را داشته باشد، اجاره‌ مورد نظر را دریافت کند.

شرکت مذکور از سرمایه ‌49 درصدی شرکتی وابسته به شهرداری، 17 درصد سرمایه متعلق به ایرانسل، 17 درصد برای تالیا و 17 درصد نیز برای شرکت ارتباطات سیار تشکیل می‌شود.

اما پس از اعلام خبر تشکیل این شرکت، معرفی نماینده‌ اپراتور دوم تلفن همراه کشور به تاخیر افتاده بود تا این که مدیر عامل شرکت ایرانسل هفته پیش از معرفی معاون فنی این شرکت به عنوان نماینده‌ ایرانسل به سازمان تنظیم مقررات خبر داد.

علیرضا قلمبر دزفولی که درباره‌ علت این تاخیر اظهار نظری نکرد، گفت: طی جلسه‌ای که با مدیر کل مخابرات شهرداری داشتیم قرار شد که جلسات مشترک از هفته‌ جاری برگزار شود.

پس از اعلام این خبر، اعلام شد که بر اساس توافق‌های به عمل آمده میان شهرداری، مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه، تولید، نصب و راه‌اندازی BTSهای مشاع، ‌تا پایان هفته جاری عملیاتی خواهد شد.

وفا غفاریان معاون وزیر و رئیس هیات مدیره‌ شرکت مخابرات ایران ، با بیان این مطلب اظهار کرد: مذاکرات برای استفاده مشاع از سایت‌های ماکرو از یک سال پیش آغاز شد که علی‌رغم برخی از توافق‌های به عمل آمده، متاسفانه متوقف شده بود.

وی افزود: این موضوع،3 هفته پیش در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس شورای شهر و شهردار تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که طرفین ایجاد این نوع از سایت‌ها را جزیی از خدمات شهری دانستند.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس مقرر شد تا کمیته‌ای با حضور نمایندگان شهرداری، شرکت مخابرات ایران و اپراتورها تشکیل و چگونگی واگذاری امکانات بررسی شود.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص تشکیل کمیته مشترک نیز گفت: نخستین جلسه این کمیته، هفته پیش با حضور اعضای آن تشکیل و توافق‌های اولیه برای فعال کردن شرکت ارائه دهنده خدمات سایت‌های ماکرو مشاع نهایی شد.

وی افزود: بر اساس این توافق در مورد سایت‌های میکرو ، نصب3 مدل تائید‌شده توسط شهرداری بدون ممانعت در سطح شهر امکان پذیر خواهد بود. رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه افزود: همچنین مقرر شد، شهرداری تهران موارد مورد توافق را جهت همکاری‌‌های لازم به مناطق مختلف شهرداری ابلاغ و از طرف دیگر مدل‌های مختلف BTS‌های هماهنگ با بافت شهری، از طرف اپراتورها به شهرداری پیشنهاد شود.

غفاریان ادامه داد: تاکنون شرکت ارتباطات سیار و پیمانکار تالیا به صورت کتبی و شرکت ایرانسل به صورت شفاهی نمایندگان خود را برای ایجاد شرکت ارائه دهنده خدمات سایت‌های ماکرو مشاع معرفی کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: پس از معرفی کتبی نماینده ایرانسل، شرکت مذکور شکل گرفته و کار اجرایی ایجاد BTSهای مشاع آغاز خواهد شد.

به گفته غفاریان، با توجه به شرایط موجود، عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی سایت‌های BTS میکرو باید تا پایان هفته جاری آغاز شود. بدین ترتیب وضعیت شبکه تلفن همراه از نظر کمی و کیفی بهبود خواهد یافت.

کد خبر 32309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز