گزارش جنجالی فساد در فوتبال کشورمان یک روز پس از انتشار در رسانه‌ها در صحن علنی مجلس هم قرائت شد و نمایندگان پرونده این گزارش را برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع دادند.

كميسيون اصل 90 قانون اساسي مجلس به‌عنوان يكي از بازوهاي نظارتي اين نهاد حدود 18 نفر را نيز در اين پرونده به قوه قضاييه معرفي كرده است و با ارسال اين گزارش، قوه قضاييه به‌عنوان حلقه آخر زنجيره نظارتي در كشور مسئوليت تعيين تكليف اين پرونده را برعهده دارد.

تبصره ماده 216آيين‌نامه داخلي مجلس تاكيد دارد درصورت ارجاع گزارشي از مجلس به قوه قضاييه، اين گزارش در يكي از شعب دادگاه رسيدگي به امور كيفري تهران طبق مقررات به‌صورت خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد و حداكثر ظرف 3‌ماه رأي مقتضي صادر مي‌شود. عدم رعايت اين ماده همين 2 هفته پيش باعث شد جمعي از نمايندگان مجلس به آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه نامه بنويسند و از تاخير در رسيدگي به پرونده تحقيق و تفحص از تامين اجتماعي گلايه كنند.

اين پرونده تقريبا 2 سال پيش از مجلس به قوه قضاييه ارسال شده بود. حال پيش از اين مصطفي افضلي‌فرد سخنگوي كميسيون اصل 90در گفت‌وگو با همشهري پاسخ‌هاي نهاد قضايي به گزارش‌هاي مجلس از مفاسد را رضايت‌بخش ندانسته بود. حال سؤال اساسي اينجاست كه با وجود گزارش مفصل نمايندگان از «فساد در فوتبال» آيا نتيجه رسيدگي به آن به‌طور ملموس و شفاف از سوي قوه قضاييه اعلام خواهد شد يا همچون برخي پرونده‌هاي پيشين ارسالي به نهاد قضايي كشور مشمول طولاني شدن دادرسي مي‌شوند.

هزينه‌كرد غيرشفاف منابع مالي فدراسيون، فرار مالياتي، تباني و شرط‌بندي مهم‌ترين مواردي هستند كه در گزارش نمايندگان مجلس درباره فساد در فوتبال به چشم مي‌خورند و تنها در بخش فرار مالياتي بخشي از بدهي مالياتي فوتبالي‌ها به كشور بالغ بر 47ميليارد تومان گزارش شده است. پيش از اين غلامحسين محسني‌اژه‌اي معاون اول قوه قضاييه درباره تأخير در اعلام نتيجه پرونده‌اي ارسالي به قوه قضاييه به همشهري گفته بود: قوه قضاييه موظف است به گزارش تحقيق و تفحص مجلس رسيدگي كند اما به اين معنا نيست كه ظرف 3‌ماه حكم داده و پرونده را به نتيجه برساند.

کد خبر 322887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha