هشتمین جشنواره داستان انقلاب، جایزه امیرحسین فردی، شامگاه گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار سوره به پایان رسید و برگزیدگان بخش‌های مختلف پس از دریافت جوایز خود همراه دیگر مهمانان در ضیافت شام حوزه هنری شرکت کردند.

داستان

به‌گزارش همشهري، مصطفي جمشيدي، دبير علمي جشنواره داستان انقلاب با اشاره به تعداد آثار رسيده به دبيرخانه دوره هشتم گفت: امسال از نظر تعداد آثار با رشدي 50درصدي مواجه بوديم كه نكته حائزاهميت آن رشد قابل‌ملاحظه در بخش رمان نوجوان بود. در مجموع 330 اثر از 217 نويسنده به دبيرخانه رسيد كه در پايان 13 اثر در بخش داستان كوتاه نوجوان، 13 اثر در بخش رمان نوجوان، 21 اثر در بخش داستان كوتاه بزرگسال و 9 اثر در بخش رمان بزرگسال به مرحله نهايي داوري راه يافتند.

  • رونمايي از 3كتاب

در بخشي از مراسم اختتاميه جشنواره داستان انقلاب و براساس وعده‌اي كه برگزاركنندگان جشنواره داده بودند، از 3كتاب برگزيده دوره‌هاي پنجم و ششم رونمايي شد. «گوسفندي براي شاه» شامل داستان‌هاي كوتاه نوجوانانه منتخب دوره پنجم، «خلسه با طعم باروت» شامل مجموعه داستان‌هاي كوتاه بزرگسال منتخب دوره پنجم و «روياي يك ويلاي فرعوني» شامل مجموعه داستان‌هاي كوتاه بزرگسال منتخب دوره ششم هستند. ضمن اينكه قرار است آثار برگزيده دوره هشتم هم با حمايت دبيرخانه جشنواره چاپ و منتشر شود.

  • برگزيدگان دوره هشتم

دبيرخانه هشتمين جشنواره داستان انقلاب كه جوايز آن به نام و ياد مرحوم اميرحسين فردي اهدا مي‌شود، براي برگزيدگان 50ميليون تومان جايزه نقدي درنظر گرفته بود كه البته هيأت داوران هر بخش، كمتر اثري را شايسته كسب رتبه‌هاي اول تا سوم دانست و در هر بخش، داوران بيشتر به تقديري‌ها رأي دادند. امسال بخش رمان نوجوان برگزيده اول تا سوم داشت و در 3بخش داستان كوتاه و رمان بزرگسال و داستان كوتاه نوجوان تقديري‌ها بيشتر بودند.

در بخش داستان كوتاه بزرگسال، هيأت داوران هيچ اثري را شايسته كسب رتبه برتر نشناخت و تنها 2 اثر «نفتي» نوشته مهين سمواتي و «اشتباهي» نوشته مرتضي برزگر از همدان شايسته تقدير شدند. در بخش داستان كوتاه نوجوان هم هيأت داوران اثري را شايسته كسب رتبه‌هاي اول و دوم ندانست و «ما و آقاي مروت» به نويسندگي سميه تقوي از استان قم جايزه سوم را از آن خود كرد. جايزه اين بخش 15ميليون ريال پول نقد و لوح تقدير بود كه به نويسنده اهل قم اهدا شد.

در بخش داستان كوتاه نوجوان 2 اثر «سربازها در گهواره» نوشته كتايون آذرپي از استان مركزي و «يك‌پرده از نمايش» نوشته احسان غديري از استان خراسان رضوي شايسته تقدير شناخته شدند. در بخش رمان بزرگسال هيأت داوران با اهداي لوح تقدير و جايزه نقدي 70ميليون ريالي محبوبه زارع نويسنده اثر «بي‌واسطه» از يزد را به‌عنوان رتبه دوم معرفي و از سميه عالمي با اثر «مسافر جمعه» و ابراهيم اكبري ديزگاه با «شاهكشي» از استان قم تقدير كرد.

در بخش رمان نوجوان، نيلوفر مالك با اثر «روياي بعد از ظهر» از تهران به‌عنوان رتبه سوم معرفي شد و با اهداي جايزه 30ميليون ريالي و لوح تقدير از وي تقدير به عمل آمد. هادي حكيميان با «سرو بلند گوراب» از يزد با گرفتن لوح تقدير و 40ميليون ريال رتبه دوم را به‌دست آورد و سيدمحمود مهدوي از اردبيل با «برادرخوانده» به‌عنوان رتبه اول شناخته شد و جايزه 50ميليون ريالي و لوح تقدير را از آن خود كرد.

  • داستان با طعم ماه و ماهي

مجتبي رحماندوست، مدير دفتر ادبيات بيداري و محسن مومني‌شريف، رئيس حوزه هنري ديگر سخنرانان مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره داستان انقلاب بودند كه در بخشي از آن حجت اشرف‌زاده با همراهي پيانو و كمانچه چند قطعه از آلبوم «ماه و ماهي» را براي حاضران اجرا كرد. يوسف قوجق، نرگس آبيار و اصغر عزتي پاك داوران بخش نوجوان بودند و داوري بخش بزرگسال را منيژه آرمين، حسين فتاحي و محسن پرويز برعهده داشتند.

کد خبر 322867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha