همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: دایره المعارف دفاع مقدس تا آخر برنامه ششم توسعه به پایان می رسد و تا پایان برنامه هفتم نیز تاریخ جنگ را تمام می کنیم.

بهمن کارگر

به گزارش ایرنا سردار بهمن کارگر امروز در نخستین گردهمائی سراسری هنر انقلابی در آئینه راهیان نور در عین حال اظهار کرد که در زمان حاضر دایره المعارف دفاع مقدس و تاریخ جنگ نداریم.

وی افزود: این در حالی است که دفاع مقدس نماد اسلام خواهی، اسلام انقلابی و نماد مجاهدت مردم ایران است و اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم، مردم ، پیروز واقعی بودند؛ چرا که مردم در دفاع مقدس از هر قشری، جناحی، قومی و با هر زبان و گویش و تفکری و از هر ادیان و مذهبی حضور یافتند و از کشورمان دفاع کردند.

وی ادامه داد: بنابراین در راهیان نور باید توجه داشته باشیم که راهیان نور متعلق به همه مردم ایران و حتی مستضعفین دنیاست.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: اگر در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم چهار عامل مهم از جمله ایمان به خدا، توکل به ائمه، پیروی از ولی فقیه زمان و محبت به ما کمک کرد و همانطور که شاهدیم ، محبت در جنگ های دنیا جائی ندارد و تنها جنبه خشونت در جنگ ها نقش دارد.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور تاکید کرد: ما باید این اصول را که عامل پیروزی ما در دفاع مقدس بود در راهیان نور و جشنواره سرزمین نور نشان دهیم.

سردار کارگر با اشاره به جشنواره سرزمین نور گفت: ما سال هاست این جشنواره را اجرا می کنیم و این جشنواره به ابعاد کیفی راهیان نور می پردازد.باید ابعاد کیفی و محتوائی راهیان نور در جشنواره سرزمین نور نمایان شود و لایه های پنهان راهیان نور را مشخص کنیم. همچنین باید معنای حقیقی دفاع مقدس در این جشنواره تعریف شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس همچنین خاطرنشان کرد:راهیان نور عصاره ملت ایران است و نباید ابعاد آن را که ابعاد جهانی است کوچک فرض کنیم.

سردار کارگر اعلام کرد: سال گذشته بیش از پنج میلیون تن از مناطق جنگی و یادمان دفاع مقدس بازدید کردند که بیش از 80 درصد آن ها جوانان 15 تا 30 بودند.

وی ادامه داد: چهار میلیون از این افراد کسانی بودند که اصلا دفاع مقدس را ندیده بودند. استقبال پرشکوه مردم برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس نشان دهنده آن است که هر چه ظرفیت را برای این بازدید ها بالا ببریم این قابلیت حضور در مردم وجود دارد.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور پیش بینی کرد که بیش از 10 میلیون تن از مناطق جنگی در سال آتی بازدید کنند.

این مقام مسئول در ستاد ستاد مرکزی راهیان نور همچنین گفت: در زمان حاضر 55 یادمان دفاع مقدس در مرزهای کشور و برخی استان ها وجود دارد که میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه به هنرمندان باید فرصت هنرنمائی و تولید برنامه در حوزه راهیان نور داده شود، گفت: ما به تعداد رزمنده ها، شهدا، جانبازان و خانواده شهدا می توانیم در کشور خلق اثر داشته باشیم.

وی همچنین اعلام کرد: اعتقاد داریم تا زمانی که ارزش های دفاع مقدس در بین مردم رواج پیدا نکند راهیان نور در میان مردم نهادینه نخواهد شد.

وی با اشار به فتنه سال 88 که آن را نمونه ای از کودتای آمریکائی خواند افزود: مردم این قائله را پایان دادند بنابراین باید به مردم اعتماد کرد و به هنرمندان فرصت داد در قالب هنر راهیان نور و دفاع مقدس را قلم بزنند.

کد خبر 322858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha