همشهری آنلاین: سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: هیچ پیش شرطی برای آغاز گفت وگوهای صلح با طالبان پذیرفتنی نیست و آنانی که برای آغاز گفت وگوهای صلح ؛ پیش شرط تعیین می کنند بدانند که افغان ها آنان را نمی پذیرند.

دولت افغانستان پیش شرط طالبان برای صلح را رد کرد

به گزارش ایرنا، «سید ظفر هاشمی» روز دوشنبه در نشست خبری در کابل به خبرنگاران گفت: دولت افغانستان پیشبرد گفت وگوهای صلح را که منجر به پایان جنگ و خشونت در کشور شود، با مشارکت افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین به پیش خواهد برد.

گروه طالبان خارج شدن از لیست سیاه سازمان ملل متحد را پیش شرط برای آغاز گفت وگوهای صلح اعلام کرده است تا اعضای این گروه بتوانند بطور آزادانه در کشورهای جهان سفر کنند.

هاشمی همچنین اصلاح نظام انتحاباتی را یک ضرورت دانست که اکثریت مردم افغانستان خواهان آن است و افزود: در راه اصلاح نظام انتخابات مشکلات کوچک که همانا رد فرمان رییس جمهوری از سوی مجلس نمایندگان بود، بوجود آمد اما بزودی این مشکلات حل و فصل خواهد شد.

این درحالی است که اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در نشست اقتصادی سوییس هشدار داد که اگر بزودی گفت وگوهای صلح با طالبان آغاز نشود این جنگ دامن پاکستان را نیز خواهد گرفت و با گرم شدن هوا درگیری های شدید بار دیگر در افغانستان ازسرگرفته خواهد شد.

 

کد خبر 322849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha