همشهری آنلاین: نوزدهمین شماره ماهنامه قلک اول بهمن‌ماه ۱۳۹۴ بر پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

نشریه قلک

در جدیدترین شماره این نشریه، کودکان داستان «وقتی که برق قطع می‌شود» نوشته‌ لیسا رووچ و ترجمه مهرزاد زمردیان را در صفحه «داستان» قلک می‌خوانند.

این قصه مربوط به خانواده‌‌کوچکی است که دور هم جمع شده‌اند و می‌خواهند فیلم تماشا کنند، ناگهان برق‌ها می‌رود و آن‌ها سعی می‌کنند بجای دیدن فیلم، با استفاده از نور چراغ قوه، سایه‌بازی کنند و.... با خواندن این داستان کودکان می‌آموزند چگونه می‌شود زمانی که اتفاقات نامنتظره رخ می‌دهد و محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد، با تفکر خلاقانه خود، یک وضعیت مطلوب را ایجاد کنند و از شرایط لذت ببرند.

شیدا میرزایی در صفحه «گلک» شماره نوزده قلک، گیاه پوتوس را با عنوان «قلبی» به خردسالان معرفی می‌کند و به آن‌ها توضیح می‌دهد چگونه می‌توانند در اتاقشان از یک گلدان قلبی، نگهداری کنند.

قصه «فروشنده‌ رؤیایی در سرزمین جادویی» نوشته سیدنوید سیدعلی‌اکبر، در این شماره کودکان را با حرفه اسباب‌بازی‌فروشی آشنا می‌کند و در ادامه شهرام شفیعی در کمیک استریپ نوزدهمین شماره قلک با عنوان «آدم‌های مهربان»، با قصه و تصویر به کودکان یاد می‌دهد چگونه می‌توانند به دیگران محبت و کمک کنند.

ناصر کشاورز، علی‌اکبر زین‌العابدین، فاطمه بدری، طیبه شامانی و زهرا موسوی سایر همکاران قلک 19 در بخش داستان و شعر هستند و ملیکا سعیدا، نیلوفر برومند، نینا تقی‌زاده، مهدیه صفایی نیا، سارا طبیب‌زاده، میثم موسوی، سام سلماسی، سارا خرامان، سارنگ هاشمی و عاطفه صفایی‌نیا نیز در بخش عکس و تصویرگری، با نوزدهمین شماره این ماهنامه همکاری کرده‌اند.

ماهنامه قلک به 30 اثر برگزیده کودکان در زمینه کاردستی و خلاقیت مربوط به صفحه‌های «بچین و بچش» و «بازی شغل‌ها»، همانند ماه‌های گذشته، اسباب‌بازی خلاقانه هدیه می‌دهد. کودکان می‌توانند تصویر آثار ارسالی خود را در صفحه «هدیه‌های شما» یا در صفحه اینستاگرام قلک به آدرس Instagram/qollak.magazine مشاهده کنند.

همچنین فایل صوتی داستان‌های «فروشنده‌ رؤیایی در سرزمین جادویی» و «آدم‌های مهربان» و اشعار «عاشق اسباب‌بازی» و «باغ حسن چه جوره؟» از طریق نرم‌افزار «واقعیت افزوده» یا «layar» قابل پخش است. کودکان علاقه‌مند می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه به کمک والدین، این فایل‌های صوتی و صدای قصه‌های دوستان خود مربوط به صفحه «ببین و بگو و بشنو» را از طریق همین نرم‌افزار بشنوند.

امیر لعلی، مدیرمسؤول قلک و علی اکبر زین‌العابدین سردبیر این نشریه است. مهدیه صفایی‌نیا نیز مدیریت هنری قلک را برعهده دارد. تصویرگری جلد قلک بهمن‌ماه 94 با زهرا رسولی بوده است.

قلک، نخستین نشریه‌ای است که برای ارتقاء سبک زندگی اقتصادی خردسالان 3 تا 7 سال تولید محتوا می‌کند.

ماهنامه قلک اول هر ماه با قیمت 5000 تومان در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهرکتاب‌ها و برخی کتاب‌فروشی‌های معتبر توزیع می‌شوند. لازم به ذکر است اشتراک ماهنامه قلک برای کلیه خردسالان ساکن تهران و شهرستان 50 درصد تخفیف دارد. علاقندان جهت گرفتن اشتراک یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88904882-021 تماس حاصل کرده یا به سایت www.qollak.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 322761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha